een garage die nog tijd heeft.

Hier kun je je positieve en negatieve ervaringen rond garagebezoeken kenbaar maken. Blijf objectief, hate-posts worden verwijderd!
Plaats reactie
206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

een garage die nog tijd heeft.

Bericht door 206cc » 03-08-2011 12:33

hallo,

ik was op vakantie in duitsland en daar kreeg ik weer eens pech met mijn uitlaat. de klem tussen de kat. en middendemper klemde niet hadr genoem met als gevolg dat de uitlaat los kwam met een hoop lawaai als gevolg.

ik even mijn auto op gekrikt en de uitlaat even zelf terug gehangen en vastgezet. (ja ik ga op vakantie en neem een halve gereedschaps set /garage uitrusting mee.)

dus voor de zekerheid even bij de plaatselijke peugeot dealer langs om even een lasje op de verbinding te laten leggen.
ik werd meteen geholpen en er werden een auto voor me van de brug gehaald zodat mijn auto er op kon, evenlater kwamen ze erachter dat een 2 koloms brug niet makkelijk was met mijn sideskirts dus toen maar naar een andere brug. hierop stond een bmw en die werd meteen van de brug gereden en mijne er weer op gezet. toen hebben ze lasjes gelegd op de paatsen die ik aangegeven had.
kosten slechts 20 euro!!
daar kunnen de garages in nederland nog wat van leren.

vandaag weer met mijn 206cc langs de dealer in t dorp met de vraag hoe ik de gasveren van mijn achterklep kan vervangen omdat er 1 kapot is en de klep dus niet meer open blijft staan. t antwoord dart zou ik niet weten dat hebben we nog nooit hier gehad. dus ben ik maar weer vertrokken. naar de dealer in diessen gereden en die geven me een uitdraai van de reparatie mee zodat ik nu weer fijn kan gaan sleutelen.
ideaal zo'n garage die niet moeilijk doet en gewoon en even servicebox voor je uitprint.

ik ga nu mijn gasveren vervangen.....
grtz,
peter
Afbeelding

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 03-08-2011 15:52

zo ondertussen zijn de gasveren vervangen wat gaat de achterklep nu makkelijk open...


de garage zei dat ik wel rekening moest houden met een paar uurtjes werk.
echter binnen een uur was ik al weer klaar en had ik zelfs mijn woofer terug in de kofferruimte geinstalleerd.

wel fijn dat de achterklep nu ook weer open wil blijven staan.
Afbeelding

Jochem
Berichten: 13
Lid geworden op: 19-01-2014 21:01

Bericht door Jochem » 03-10-2014 11:22

Heey :)

Morgen ben ik aan de beurt om dit klusje te klaren, want 1 is er ook kapot.
Kun je aangeven hoe je dit hebt gedaan?
Of heb je toevallig nog deze handleiding die je digitaal kan doorsturen?

Alvast bedankt!

Groeten Jochem

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 03-10-2014 17:51

snel gezegt nee heb t zo niet liggen.

wat ik me kan herinneren, achterbank eruit, rolbeugels los.
boven kap los klikken en dan het zijpaneel. t stelt niet veel voor.

oja succes met het loshalen van de dempers en dan weer terug vast duwen op de kogel dit valt tegen (heb met een buis hem om zijn plaats gedrukt aan de onder kant)
Afbeelding

Plaats reactie