Voorkeurs behandeling met cc in Frankrijk.

Alles wat niet direkt met CCs te maken heeft maar wel de moeite waard is om te bespreken.
Plaats reactie
Oscar
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-06-2014 20:57

Voorkeurs behandeling met cc in Frankrijk.

Bericht door Oscar » 18-02-2015 03:02

D D

Hallo.


Wie van jullie is er al met de Peugeot cc op vakantie geweest? En hoe word je dan behandeld door de Fransman. Chauvinist als ie is verwacht ik toch dat men extra vriendelijk is tegen een nederlandse Peugeot rijder, zeker als het een cabrio coupe is. Laisser faire, laisser aller zeg maar. relax, genieten, het goede leven. Het dakje open, op de achterzitjes quelques fromages, jambon (Kaas, ham) stokbrood, een fles cola van een goed jaar (drink geen alcohol). IK verwacht dan in zo een frans dorpje een uitnodiging van de burgemeester (of de pastoor, ook goed) voor een zwaar diner, om te vieren dat wij er zijn. Per slot van rekening ziet men sofort dat ik een echte francofiele man ben die hun waardes deelt. En die hun economie steunt, door Peugeot te rijden en hun land te bezoeken.

En bij het afscheid zeg je ....... partir c´est mourir un peu (vertrekken, afscheid nemen is een beetje sterven). Dat maakt natuurlijk een extra goede indruk haha!

Zo, dat was het zo een beetje wat mijn Frans aangaat dus nu wacht ik op jullie ervaringen en natuurlijk tips. What to do en wat zeker niet in frankrijk. Wat eten en wat niet. welke streken, waar overnachten, geld besparen want we hebben niet veel enz.

Waarheen bv in Frankrijk. Was er nog nooit !! Misschien eerst naar de Elzas, daar spreekt men duits, en dat kan ik ook, vloeiend zelfs. Et la longue Francais trés petit peu et ne pas sa vite. oops

Bonjour, mes amis. Rien ne va plus. D
Ik neem voor de zekerheid een héééééél grote paraplu mee. Zo´n klapdak .... je weet maar nooit!

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 29-03-2015 13:20

Geen ervaring met een peug in Frankrijk. Wel met een mustang in de vs
's avonds laat, op een pikdonkere weg, zwaaiende lampjes achter ons. En in tegenstelling wat ik nogal eens tegenkwam op de fora over strenge agenten in de vs, met 8 mijl overschrijding (op de tomtom) alleen een waarschuwing voor de snelheid. In Nederlander een bekeuring voor 3km te hard.
Wellicht lag het aan de auto :wink:

Oscar
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-06-2014 20:57

Bericht door Oscar » 30-03-2015 01:34

D

Toevallig ben ik ook fan van GROTE Amerikaanse auto´s. Was er helaas nog nooit. Had een Chevrolet Caprice Classic met de belkende 5,5 ltr 8 cyl motor. Waarde .... sloopwaarde. Viel uit onder het rijden, dan had he geen rem en geen stuurbekrachtiging meer. Lekker spannend. Ach ja, 40 jaar geleden.

Was wel laatst in Belgie met mijn kameraad in de auto. beiden waren we een zak friet aan het eten. Politie houdt ons aan. Men vroeg alleen of we gedronken hadden. Ik zei, neen, ik drink nooit. Zei de politie; awel, dan zult ge wel dorst hebben. We konden verder gaan. Ik denk dat we geen verbaal of moeilijk doen kregen, omdat het hun nationale gerecht en trots is!

shock lol twisted
Ik neem voor de zekerheid een héééééél grote paraplu mee. Zo´n klapdak .... je weet maar nooit!

macpro
Berichten: 171
Lid geworden op: 26-05-2010 20:56

Bericht door macpro » 30-03-2015 13:42

Met beide CC's naar Zuid Frankrijk geweest.
Heerlijk daar rondgereden, maar niet echt bijzonder behandeld door de Fransen.
Wel aangenaam verbaasd dat veel Fransen engels spreken.
Als je zelf begint met gebrekkig Frans vinden ze het geen probleem om over te schakelen.
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety

vuurpijl
Berichten: 82
Lid geworden op: 07-05-2011 22:11

Bericht door vuurpijl » 30-03-2015 23:47

Ben jaren lang met een francaise getrouwd geweest. Heb heel Frankrijk inmiddels gezien en doorkruist. Sinds ze overleden is ga ik nu eens naar Kroatië en zo.
Frankrijk is best een mooi land, en wanneer je redelijk Frans spreekt, zijn de inwoners daar ook wel aardig. ;)
Ik ben tegen zinloos geflits.....

Oscar
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-06-2014 20:57

Bericht door Oscar » 31-03-2015 02:35

D

Mijn vrouw en ik kennen wat Frans, hebben beiden 2-3 jaren Frans op school gehad en op late leeftijd nog eens een herhalingscursus gedaan. Praten, vragen en lezen gaat wel, maar ik versta ze nauwelijks. RAAR MAAR WAAR; VERSTA DE MENSEN UIT AFRIKA DIE FRANS SPREKEN; VEEL BETER!

Ben (ook) blij verrast dat men in Frankrijk toch ook Engels kan. Da´s natuurlijk makkelijker. Denk dat ik "begin" met die streken in Fr waar men Duits spreekt, en dan zien of het me wel bevalt.

Ben meer Aziatisch gericht, maar ga daar maar eens cabrio rijden. ER staat nu een kpude wind vanuit japan hier, het wordt hier (ben er nu op vakantie) nog maar 33 graden. Heb ik het nog niet over de gigantische luchtvervuiling want een uitlaat is een zeldzaamheid, net en vooral op de stinkerds. Tienduizenden tweetaktmotorfietsen, oud, geen uitlaat, en tienduizenden jeepneys, bussen en vrachtwagens, alles diesel, oud en geen uitlaat. Een herrie en een stank !!!!!!

Is er misschien nog iets wat ik moet weten mbt tanken in Frakrijk? handige tip what to do or what NOT to do. (Faire ou faire ne pas hehe?)

Nu verder metb oefenen, jambon, fromage, du pain cafe au lait, coca cola, pommes de frites, lit de matrimonielle, 3 litres d huile pour le Peugeot ét .... shit, wat is tanken, volgooien?



roll roll roll
Ik neem voor de zekerheid een héééééél grote paraplu mee. Zo´n klapdak .... je weet maar nooit!

Oscar
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-06-2014 20:57

Bericht door Oscar » 31-03-2015 02:47

vuurpijl schreef:Ben jaren lang met een francaise getrouwd geweest. Heb heel Frankrijk inmiddels gezien en doorkruist. Sinds ze overleden is ga ik nu eens naar Kroatië en zo.
Frankrijk is best een mooi land, en wanneer je redelijk Frans spreekt, zijn de inwoners daar ook wel aardig. ;)
Vuurpijl, nog een tip voor een beginneling. Hou niet van steden, drukke wegen, hoeft ook niet te heet teb zijn en ook niet meteen het verst weg in Frankrijk. Ook niet te avontuurlijke bergen. Zijn nu beiden 60 en wil geen stress en ben er nog nooit geweest. ben sowieso maar een matig chauffeur. Meer tuffelen dan (door) rijden.

Nog iemand overnachtigings tips? Goede keten misschien maar buiten de steden. Dat je misschien de verschillende vestigingen van die keten kunt afrijden, mits dat een mooie route is. Misschien kortingskaarten bij meerdere overnachtingen. Heb overigens ook al een koelbox voor op de sigaretten aansteker aan te sluiten. Pour la coca cola et du lait et lwe fromage et le jambon et quelques slaatjes haha.

Zou bij gelegenheid nog iets betere boxen willen, muziek interesseert me niet maar het moet ook niet brommen.

Francofielen en Frankrijk kenners graag uw reakties.

shock oops ? wink
Ik neem voor de zekerheid een héééééél grote paraplu mee. Zo´n klapdak .... je weet maar nooit!

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 07-04-2015 19:04

Oscar schreef::D Toevallig ben ik ook fan van GROTE Amerikaanse auto´s. Was er helaas nog nooit. Had een Chevrolet Caprice Classic met de bekende 5,5 ltr 8 cyl motor.
Was maar een 3.7 V6, maar wel 305pk en een convertible :D . http://imagizer.imageshack.us/v2/640x48 ... 0843ok.jpg
Landschap onderweg zien veranderen was een attractie op zich.
Als je de kans hebt is het een aanrader om te doen.
Hotels doe ik via internet onderweg. Dag of avond ervoor boeken. Dan ben je vrij om ergens langer of korter te blijven.

Belgische agenten hadden in ieder geval gevoel voor humor :)

Plaats reactie