Poll ter verbetering fotosite

Alles wat niet direkt met CCs te maken heeft maar wel de moeite waard is om te bespreken.
ccfever
Site Admin
Berichten: 298
Lid geworden op: 16-06-2008 22:08

Bericht door ccfever » 26-08-2010 18:19

heb er niet zoveel verstand van maar volgens mij moet iedereen dan zijn/haar foto's opsturen in origineel formaat met de bijbehorende correct ingestelde tijd registratie(genomen op)
Dan zal alles achter elkaar moeten komen, nadeel is dat je dit pas kunt doen als iedereen zijn foto's heeft ingestuurd.
Persoonlijk vind ik het wel fijn om de foto's snel op de site te zien, gesorteerd naar fotograaf......maar dat is slechts een opinie....
greetz
ralf
CC's make the world a better place!

mototheo
Hof-fotograaf
Berichten: 109
Lid geworden op: 23-07-2008 20:57

Bericht door mototheo » 30-08-2010 21:40

Leuk om te merken dat er mensen zijn die mee willen denken hoe iets verbeterd kan worden.

@ Tonee:
een uitwerking van je idee zie ik graag tegemoet. Ik ken de applicatie die je bedoeld niet en ben altijd bereid om te leren. Verder geldt voor de toepasbaarheid op dit forum de opmerking van CCFever. Zet in een PB voor mij wat dingen op een rij en ik ga een ontdekkingstocht maken met nieuwe kennis.

@ Ad:
Je opmerking snijdt helemaal het hout waar ik naar toe wil, echter . . . . ik wil iedereen die foto's aanlevert graag de waardering geven waar hij/zij recht op heeft. Dus in eerste aanleg worden de foto's zoals ze aangeleverd worden per fotograaf geplaatst.
Het is de bedoeling dat ik - als ik weer even tijd vind - de albums van vorig jaar ga bewerken tot een fotoboek / album zoals jij het graag ziet. Dat zal niet helemaal volmaakt zijn, omdat je de timestamps mist, maar omdat we vaak de tochten zelf ook gereden hebben kunnen we foto's op zeker clusteren en dubbelen er uit halen. Op die manier blijft een tocht-respresentatief-album over.

@Macpro:
Suggestie uitgelopen. Hij blijkt voor mij niet mogelijk te zijn in een fotoalbum een koppeling te maken naar een tekstbestand ergens anders. Ook lijkt het niet mogelijk om grote tekstbestanden in de albums te plaatsen. Alternatief is hooguit om in een foto een korte verwijzing te maken.
Het plaatsen van toerverslagen in het forum in de vorm van een uitgebreid bericht in de (foto)draad van een tocht is natuurlijk altijd mogelijk. Als we het invoeren moet het consequent gebeuren. Ik zie het mijzelf niet doen. Zodra er een vaste schrijver of methodiek voor verslaglegging is, is het uit te proberen.
Is het iets voor jou om dit op te pakken?

@Peter
Jouw suggestie wil ik een volgende keer met het starten van een fotodraad oppakken en uitproberen.

@iedereen die gereageerd heeft op de poll:
Dank je wel voor je bijdrage en meedenken.
Tel je zegeningen, niet je beperkingen.

Tonee
Berichten: 67
Lid geworden op: 27-09-2009 21:32

Bericht door Tonee » 07-09-2010 08:38

@Mototheo: Hierbij een voorbeeld van een andere fotosite
207CC Premiere

robcctje
Berichten: 83
Lid geworden op: 20-06-2008 19:43

Bericht door robcctje » 07-09-2010 10:21

Ziet er mooi uit.

Ook menige cabrio ziet er goed uit :D

Gr Rob

Tonee
Berichten: 67
Lid geworden op: 27-09-2009 21:32

Bericht door Tonee » 08-09-2010 08:23

:D Was ook een erg leuke tocht met een zeer gemeleerd publiek. Misschien een idee om Flyers te maken van dit forum? Er waren (even uit mijn hoofd):

2 x 206
1 x 207
1 x 308

Tijdens de tocht ook tijdelijk de radio verwisseld voor het geluid van de Ferrari achter mij :wink:
207CC Premiere

Plaats reactie