wat voor een camera heb jij?

Alles wat niet direkt met CCs te maken heeft maar wel de moeite waard is om te bespreken.
cees
Berichten: 28
Lid geworden op: 15-10-2008 18:03

Bericht door cees » 19-01-2011 22:23

nee peter heb nog niet je andere hobby gezien maar das toch zeker je cc
Afbeelding

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 19-01-2011 22:31

Zal ik er op reageren? Wat zijn mijn hobby's?
Mijn auto sinds augustus 2008
Mijn aquariums sinds november 2010
En fotograferen sinds een paar dagen maar of ik t al hobby kan noemen?

Grtz
Peter
Afbeelding

mototheo
Hof-fotograaf
Berichten: 109
Lid geworden op: 23-07-2008 20:57

Bericht door mototheo » 02-06-2011 18:10

Peter,

de camera's die je noemt ken ik.
Ben inmiddels met mijn 3e Canon spiegelreflex bezig, nadat ik Olympus en Leica (niet spiegelreflex) gehad heb.
620 (analoog)
rebel (idd de USA versie van de 300d) - heb ik nog steeds als reserve aangehouden
40d
Daarnaast gebuiken we hier ook nog de Canon G9 (geen spiegelreflex, maar grotendeels wel dezelfde instelmogelijkheden).

De bij Canon standaard meegeleverde lenzen gebruik ik niet meer / verkocht of ingeruild. Ik zoek iets meer lichtsterkte en een aansluitende bereik in mm.
De 50 mm heb ik idd ook aangeschaft. Een juweeltje van een lens voor relatief weinig geld.
Verder werk ik met de Sigma 17-70 / 2.8-4.5 en de canon 70-300 / 4-5.6. De laatste met apart te schakelen horizontale en verticale image stabilizer. Hiermee kan nog 1 a 2 lichtstops verdiend worden en blijft het ook mogelijk om bij sportfotografie "mee te trekken".

Meer weten of zien? Kijk dan hier http://fototheo.come2me.nl/ of ga naar http://zoom.nl/ en zoek op mototheo om daarna naar het tabblad zoomers te gaan waar je de link naar mij en mijn foto's vindt. (Helaas blijkt een directe link naar de foto's niet toegestaan te worden)

Overigens werk ik niet of nauwelijks met de automaatstand van Canon, omdat die met scherptediepte (autofocus) en met diafragma en sluitertijd combinaties werkt die me totaal niet aanstaan. (snelheid gaat voor scherptediepte bij de software).
Er zijn diverse andere mogelijheden op de camera om je eigen wensen ingesteld te krijgen. Weet wat de diverse standen betekenen, kunnen en aan beperkingen hebben en je komt altijd goed uit met je keuzemogelijkkheden.

Succes met het ontdekken van een gave en spanende hobby.

groet

Theo
Tel je zegeningen, niet je beperkingen.

Plaats reactie