Tips gevraagd: wat neem je mee in de cc?

Alles wat niet direkt met CCs te maken heeft maar wel de moeite waard is om te bespreken.
Plaats reactie
macpro
Berichten: 171
Lid geworden op: 26-05-2010 20:56

Bericht door macpro » 04-07-2014 10:06

Gordelhouders <-- is klikkelbaar

(En ze zijn nu te koop: klik hier voor de advertentie)
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety

Oscar
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-06-2014 20:57

Bericht door Oscar » 04-07-2014 11:18

?

Gordelhouders? bedoel je jaretel houders. Voor de vrouw. Ben ik tegen, word ik teveel afgeleid, slecht voor de verkeersveiligheid in het algemeen en voor mezelf in het bijzonder. Grapje!

Wat ik gelezen heb is dat de veiligheidsriemen bij een ongeval (over de kop slaan zijdelings, ADAC blad vergelijking van 4 cabrio´s). Kwam de cc er goed uit qua opvang sterkte van de delen waar het voorraam in zitten. Ook alle andere veiligheidsmaatregelen voor bij een rol waren goed, het zwakke punt echter waren de veiligheidsgordels, die niet snel cq strak genoeg aangetrokken worden.
Anders was ie als beste uit deze test gekomen, nu was ie "slechts" goed.
Andererzijds denk ik dat je het eenvoudigst en goedkoopst dit euvel zelf kunt oplossen. ik denk hierbij bv aan zo een professionelere veiligheidsriemen zoals bv in rally wagens, met de sluiting op de borst.
Is er iemand die al iets veranderd heeft aan de vediligheidsriemen?
Ik neem voor de zekerheid een héééééél grote paraplu mee. Zo´n klapdak .... je weet maar nooit!

Oscar
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-06-2014 20:57

Bericht door Oscar » 04-07-2014 11:38

D

Overigens, gisteren nog een kleine ontdekking gedaan.
In de zomerse hitte doe je je cap over de versnellingspook. Dan wordt ie niet zo heet.
In een ander topic (huidkanker enz.) hebben we het over buffs.
UV bestendig voor tegen de zonnestraling enz. Maar deze buffs heb je al vanaf een 3 euro, op de motorworden die veel gebruikt.
Koop er zo een, neem die mee en .... tijdens een pauze trek je die over het stuur. Zodat aan de boven en de beneden kant een klein deel van het stur onbedekt zijn, maar waar jij je handen zet, en het midden van het stuur (claxon) bedekt zijn. Het past alsof het er voor gemaakt is!


! idea
Ik neem voor de zekerheid een héééééél grote paraplu mee. Zo´n klapdak .... je weet maar nooit!

Plaats reactie