parkeren / wegzetten schorsen van je cc zomer / winter

Alles wat niet direkt met CCs te maken heeft maar wel de moeite waard is om te bespreken.
hornsveld
Berichten: 49
Lid geworden op: 08-08-2014 18:43

Re: parkeren / wegzetten schorsen van je cc zomer / winter

Bericht door hornsveld » 10-08-2014 20:37

Oscar schreef::D

Hoe of wat doe jij?
Heb je de luxe dat je je cc altijd in je garage kunt plaatsen. Onder een carport? Of staat ie ´s zomers buiten? En ´s winters? Garage?, Een caravanstalling binnen? Buiten, met (winterse) afdekhoes.

Mijn cc staat buiten maar de vogels schijten er teveel op dus ... misschien een hoes of toch "iets" bedenken. Voor de winter moet ik echt iets zoeken om hem binnen te stallen. ´s Winters zal ie niet worden gebruikt of worden gereden. Dan meld ik de cc zelfs af en spaar iets vanwege geen verzekering en wegenbelasting betalen.

:lol: :shock: :P
Hoi,

Schorsen kost €73,- per aanmelding.
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/V ... nline.aspx
Hij moet dan ook geloof ik van de openbare weg af zijn.
Moet je maar even goed lezen.

Ik zie bij ons verderop een Porsche vaak onder een hoes staan, dus dat kan ook, als hij maar wel goed ventileert, gaat anders veel vocht onder zitten.
Succes.
Peugeot 308 CC Féline 1.6 THP automaat. Nav, 18inch, Grijs/wit leer, Trekhaak afn, parkeersensoren voor/achter, enzv....

Raymond
Berichten: 104
Lid geworden op: 07-04-2010 20:41

Bericht door Raymond » 10-08-2014 23:53

Ik heb een garage waar 2 auto's in passen.
Ze staan dus altijd binnen. :D

Geen van beiden zijn geschorst.
206cc Roland Garros & Peugeot 208 GTi

Oscar
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-06-2014 20:57

Bericht door Oscar » 11-08-2014 11:02

o

Tja. Ik heb het gelezen. Weer geheel volgens het nederlands (ambtelijk) principe
Moeilijker kunne we het niet maken, wel duurder .........

shock shock shock
Ik neem voor de zekerheid een héééééél grote paraplu mee. Zo´n klapdak .... je weet maar nooit!

Oscar
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-06-2014 20:57

Bericht door Oscar » 05-02-2015 06:58

( ( ( ( ( (

Inderdaad, moeilijker kunne we het niet maken.

tegenwoordig word je door oa de regering aangespoord alles digitaal te regelen. Oh zo makkelijk.

Nu, ik meld dus motor en cabrio af. Op verschillende data. eentje op het postkantoor (cabrio) de motor via dat makkelijk fijne systeem. De moter staat achter in de garage met een ART 4 ketting aan een ART 4 in de beton gegoten vloeranker. Twee auto´s staan er voor, een achterom is er niet. Ook de verzekeringen meld ik af.

Krijg ik op mijn vakantie het bericht door dat ik een boete heb. De motor was niet verzekerd maar wel aangemeld. ja, dat oh zo makkelijke systeem blijkt voor mij niet zo makkelijk te zijn. Ik had iets fout gedaan. Ben ik al gestraft vanwege het feit dat ik nederlander ben, nu moet ik dus een boete van 407 euro betalen vanwege het feit dat ik een domme, oudere en ouderwetse Nederlander ben. Ik doe het afmelden al jaren (postkantoo), heb geen criminal iets, mijn vader was politie man. Mijn job was social werker, mensen helpen. later gaf ik jarenlang kinderen die moeilijk meekwamen op school GRATIS bijlessen. En nu word ik er op gepakt dat ik mij niet afgemeld heb (niet gelukt is) bij het rdw, een wet die bedoeld is om mensen die zonder verzekering rijden aan te pakken.

Ja, het is nou eenmaal makkelijker en lucratiever fatsoenlijke mensen (financieel) te pakken dan om buitenlandse bendes, staraatjochies en motorgangs aan te pakken. Gwoon wat computer uitdraais naast mekaar en hop, 407 € kasseren.

Neen, het respect voor deze regering en voor het beleid is volledig weg uit de maatschappij. dar weten "ze". Daarom het dringende verzoek van VVD om de politie met mitrailleurs uit te rusten. Voor het terrorisme. Jaja. al eens gehoord dat de politie schiet? Dan is het op gewone mensen en niet op zware criminelen en terroristen. En waarom mitrailleurs. Mijn vader was scherpschutter bij de politie. Omdat .... ie oefende. DE gemiddelde politie man "oefent" nog geen 10 schoten per jaar. Zelf schoot ik als pistoolschutter (in verenigingsverband) 50 schoten iedere vrijdag (Walther 22). Dan leer je ook raak te schieten. maar nee, ze moeten een mitrailleur!

shock shock shock shock shock shock
Ik neem voor de zekerheid een héééééél grote paraplu mee. Zo´n klapdak .... je weet maar nooit!

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 07-02-2015 16:29

Dat is zuur. Overigens hoor je weinig meer over het afschaffen van de wegenbelasting zodat het rijden en niet het bezit werd belast.
Maar ja, we weten allemaal nu wel dat de overheid zichzelf voor de "heilige koe" geen melkquota heeft opgelegd.

Oscar
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-06-2014 20:57

Bericht door Oscar » 08-02-2015 03:17

(

Ja, dat is zuur. Vooral als 407 euro zoiets de helft is van je maandinkomen. Dat is ook een manier om de rijken te bevoordelen. Dikke bedragen voor Jan met de pet maar voor de Balkenende norm vet-verdieners valt dat toch al weer mee. En de politici lachen er om. Vliegen weer eens naar Brussel voor paar tientjes en declareren daar in de hal een heel dikke auto km vergoeding en draaien zich om ZONDER de vergadering te bezoeken, en zo een verbaaltje doen ze van de onkostenvergoeding.

Wanneer gaan ze eens over naar boetes in %. Kijken of het dan ook 50 % van je netto maand inkomen is. neen, dat zal wel niet, dan piepen de rijken (nee, collega cc rijder Rijk is hier niet mee bedoeld) wel luid over onrecht, buiten proportioneel.

shock shock shock shock shock
Ik neem voor de zekerheid een héééééél grote paraplu mee. Zo´n klapdak .... je weet maar nooit!

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 08-02-2015 18:42

Ja blijft zuur. Meen dat in Finland dat systeem geldt.
Kijk anders eens naar "inequality for all".

Oscar
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-06-2014 20:57

Bericht door Oscar » 09-02-2015 04:40

(

Is het niet ook in Zwitserland of zo, die kanten uit.
Als het echt eerlijk zou zijn, kreeg ik bij een boete nog geld uit. Zo arm ben ik. 60plus, altijd hard gewerkt, en wat heb ik er aan overgehouden, een 207 cc, een magnetron en een tv. En een oud motortje. Neen, niet mijn vrouw, ik bedoel een motorfiets. Met bakje eraan tegen het omvallen.

( ( ( (
Ik neem voor de zekerheid een héééééél grote paraplu mee. Zo´n klapdak .... je weet maar nooit!

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 14-02-2015 15:17


Oscar
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-06-2014 20:57

Bericht door Oscar » 15-02-2015 01:12

shock shock

Is zeker de eigenaar van Ikea. Goed zo, de boete had nog hoger moeten zijn. Die rommel die ie verkoopt! lol lol lol
Ik neem voor de zekerheid een héééééél grote paraplu mee. Zo´n klapdak .... je weet maar nooit!

Plaats reactie