Onderhoudsbeurt

Hier vind je informatie over en links naar 207 CC onderwerpen.
Leuke en nuttige links kun je aan de moderator melden.
Plaats reactie
Gast

Onderhoudsbeurt

Bericht door Gast » 17-01-2009 13:55

Even een vraag omtrent de onderhoudsbeurten.
Ben afgelopen week bij de garage geweest voor nog wat garantie puntjes die moesten worden opgelost.
Mijn CC word dit jaar in Juli 2 jaar oud, nu staat er in het onderhoudsboekje dat de wagen pas met 30.000 de eerste beurt moet hebben.
In de garage vertelde ze me dat het zo is oftewel bij 30.000 of bij 2 jaar, dus wat het eerste bereikt word. Nu is het zo dat er pas 16.000 op mijn teller staat, in mijn ogen is het dan toch niet van belang wat het eerst bereikt word. Stel dat ik de CC als 2e auto heb en ik rijd maar 5000 per jaar dan ga je toch niet na 2 jaar voor de 30.000 beurt, of zie ik het verkeerd????

Gast

Bericht door Gast » 17-01-2009 19:28

tjee wat weinig kilometers. Zelfs zonder woon-werk haal ik met gemak meer als het weer een beetje meezit 8)

Alle gekheid op een stokje... volgens mij klopt het verhaal van de dealer wel. Zoals ik het altijd begrepen heb moeten sommige zaken gewoon eens per jaar/per 2 jaar worden nagekeken/vervangen ivm leeftijd. Dus los van de kilometers. Echter dat zullen anderen op deze site beter kunnen aangeven.

groetjes Karina

PS de winter heeft nu wel weer lang genoeg geduurd... waar blijft de zon?

ccfever
Site Admin
Berichten: 298
Lid geworden op: 16-06-2008 22:08

Bericht door ccfever » 17-01-2009 20:36

hoi het fijne weet ik er niet van maar het lijkt mij sterk dat je na 2 jaar al een 30.000 km beurt moet laten doen.
Volgens mij moeten ze in dat geval zgn tussenbeurten doen waarbij olie en vloeistofniveaus gecontroleerd moeten worden.

Ik weet het niet 100% maar volgens mij staat er iets over in het onderhoudsboekje.

Wat ik wel weet is dat ze voor de garantie rekening houden met het wel uitvoeren van beurten.

Ik zou in elk geval een einde garantie beurt laten doen net voordat de auto 2 wordt en uit de garantie gaat.

gr
CCFever
CC's make the world a better place!

Plaats reactie