Te koop, een dilemma?

autos /onderdelen gevraagd en aangeboden
Plaats reactie
Stuffer
Berichten: 1
Lid geworden op: 05-07-2012 18:52

Te koop, een dilemma?

Bericht door Stuffer » 05-07-2012 22:19

Beste Fans,
Ik zit met een dilemma, waar jullie me misschien mee kunnen helpen.
Vorig jaar hebben we een 206 cc automaat gekocht, de 1.6 automaat versie uit 2001. Deze hadden we als tweede auto en voldeet prima aan de wensen.
Particulier gekocht en flink wat nieuwe onderdelen erop gezet (ditributieriem vervangen, multieriem, draagarmen, 4 nieuwe banden, airco gerepareerd etc etc).
Echter ben ik sinds kort weer vrijgezel en is het nu mijn enige auto. Dat voldoet niet meer, want ik kan niemand meenemen en ook mijn hond niet.
Dus ben ik van plan hem in te ruilen voor een iets grotere auto.

En dan zul je net zien, dat sinds vandaag mijn automaat hapert (de 2 lampjes knipperen) en hij blijft hangen in de 3e versnelling uit voorzorg.
Dat zal dus wel in de papieren gaan lopen vrees ik. Verder hapert het dak en zijn de schokbrekers voor aan vervanging toe, echter zullen die kosten wel meevallen.

Waarde volgens de ANWB is ongeveer 4300 euro. Wat te doen?
Automaat laten maken, om vervolgens de auto niet meer te willen, om hem in te kunnen ruilen, is ook een beetje zonde van het geld.

Of zijn er ook liefhebbers, die begrijpen dat er best wat waarde in deze auto zit, en die er een hobby aan hebben om zelf de automaat te repareren? Zijn er veel hobbyisten?

Alle tips of hulp is erg welkom. Ik baal er enorm van en weet gewoon niet wat ik moet gaan doen. Ik heb geen zin om te gaan liegen/verzwijgen om een goede inruil te krijgen of particulier te verkopen.

Alvast bedankt voor de tips !

Stuffer

ccfever
Site Admin
Berichten: 298
Lid geworden op: 16-06-2008 22:08

Bericht door ccfever » 05-07-2012 22:59

hoi, tja idd dilemma....ik denk dat ik hem provisorisch zou proberen te laten repareren en dan idd inruilen....ligt er allemaal aan wat je nieuw wil aanschaffen.....als je een grotere duurdere auto aanschaft en de garage kan de cc in de stille uurtjes oplappen dan val t de inruil met defect wellicht ook nog mee....ben benieuw dwat je gaat besluiten,
grt
ralf
CC's make the world a better place!

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 06-07-2012 09:11

Hallo,
Je zou een op internet kunnen zoeken of er meer mensen dit probleem hebben gehad met de automaat, veelal kan je t wel gevonden krijgen en vaak is de oplossing ook te vinden.

Als je m particulier wilt verkopen zal de prijs flink lager liggen dan de waarde mensen kopen niet snel meer een kapotte auto voor handel of zichzelf ( er zijn uitzonderingen).

Bij een garage bedrijf word niet altijd gekeken naar de auto en als er niet om gevraagd word kan je je makkelijk van de domme houden natuurlijk.

Groeten,
Peter
Afbeelding

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 07-07-2012 23:24

hmm op het volvoforum heeft men het bij automaten wel eens over flushen van de bak.
En dat dat nog al eens problemen op lost.

Plaats reactie