gezocht afneembare trekhaak voor 206CC bj2004

autos /onderdelen gevraagd en aangeboden
Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 11-08-2013 17:30

Het is wennen. Hij is wel te zien. Heb het idee dat de auto iets hangt aan de achterkant. Van veraf valt hij niet op, maar dichtbij is die niet te missen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ik heb niets uit de bumper gehaald. Maar hierdoor staat hij wel iets naar buiten. Bij de twee boutjes onder de auto van de bumper zit nu een rubber vul-ring.
Als aanpassing: bouten zwart gemaakt en de bevestigingsplaat voor de doos andersom zodat die verder naar achter ligt.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Nadeeltje: de sleutel er niet uit kan in opgeborgen toestand.

Kabelset moet je er apart bij aanschaffen. Ik heb een Jaeger genomen alleen voor de + en het mistachterlicht moet je in de bedrading van de auto zitten. De lampen is de stekker eruit andere stekker erin en de stekker van de auto in de stekker van de kabelset.

minirailz
Berichten: 64
Lid geworden op: 22-04-2013 20:40

Bericht door minirailz » 12-08-2013 14:14

ziet er netjes uit :D
Was het makkelijk monteren (zowel kabels als haak)?

Dennis

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 12-08-2013 22:38

Monteren is meer dan 2x een uurtje wat aangegeven staat in de beschrijving.

De kabelset heb ik wel uitgebreid met een permanente + via een vermogens-relais, die ik nog had liggen, zodat mijn accu niet kan worden leeggetrokken. En op beide + draden een zekering. De draden van de mistlamp heb ik verlengt voor een nettere aansluiting. Dit was allemaal solderen en met krimpkousjes werken.

Afbeelding
Uploaded with ImageShack.us
De lampen was eenvoudig doordat de sterkers van de auto worden door gelust.

De trekhaak balk zelf was vrij makkelijk te plaatsen. Auto moet wel wat omhoog aan de achterkant. Meest lastige vond ik nog het verwijderen en nog lastiger het weer terug plaatsen van de ophangrubbers van de uitlaat. En het loskrijgen van vastgeroeste boutjes van de achterbumper.

Ik zag dat je hebt gekeken in Engeland voor een trekhaak. Wat me opvalt bij aan aantal ervan is dat de kogel een stuk lager uit komt en dan is de overgang van auto naar aanhanger, caravan, etc. niet recht.

minirailz
Berichten: 64
Lid geworden op: 22-04-2013 20:40

Bericht door minirailz » 13-08-2013 10:28

Ah, dat was me niet opgevallen.
Bedankt voor de vermelding :D.

Ik weet nog niet of ik er werkelijk mee doorga.
Zo heel vaak gebruik je het ook niet en het is toch vrij veel geld...

Dennis

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 13-08-2013 17:30

Ja dat is waar, maar ik heb stoeptegels nodig en via marktplaats zijn die vaak gratis af te halen. Als ik ze zou moeten kopen ben ik bijna net zoveel kwijt als de trekhaak met kabelset me heeft gekost. Zodoende was de beslissing een stuk makkelijker.

Onder de auto kwam ik oppervlakkige roest tegen (randen en puntlassen).
Kruip in ieder geval onder je auto om te kijken of je dit ook hebt en pak het aan voordat het erger wordt. Dit niet aanpakken wordt al gauw duurder als de trekhaak set :wink:

Plaats reactie