Kinderzitje???

Hier vind je informatie over en links naar 206 CC onderwerpen. Leuke en nuttige links kun je aan de moderator melden.
Plaats reactie
Gast

Kinderzitje???

Bericht door Gast » 26-01-2009 20:48

Hallo, na wat gezoek op internet kom ik op deze website. Ik ben al jaren fan van de peugeot 206 cc. We hebben nu de mogelijkheid er 1 te kopen, er is alleen 1 maar....
We hebben een zoontje van 1 jaar. Die zit dus in een autozitje. (maxi cosi Tobi) Heeft iemand ervaring met een stoeltje achterin? (en zo ja: welk merk?) Het is een vrij forse stoel en ik weet dat het achterbankje maar klein is...

Even ter verduidelijking: de 206 cc zou voornamelijk gereden worden door mij of mijn man voor woon-werk verkeer. In onze andere auto past de autostoel wel goed. Maar ja, als het zonnetje schijnt is het ook wel leuk met zijn 3tjes wat te touren.

Wat denken jullie? Zou het (verantwoord) kunnen met ons zoontje achterin? Of zal ik maar van de 206cc blijven dromen en een grotere auto aanschaffen?

Alvast bedankt.
Groetjes Inge

ccfever
Site Admin
Berichten: 298
Lid geworden op: 16-06-2008 22:08

Bericht door ccfever » 27-01-2009 22:45

hoi....ik ben niet thuis in de kinderstoeltjes.....maar ik heb er ooit 2 achterin een 206cc zien zitten.
In principe moet het kunnen, is natuurlijk niet het toppunt van gemak om een kind achterin te plaatsen, maar goed......
(ehm, met open dak/mooi weer...gaat het natuurlijk super makkelijk.
Ik zou zeggen probeer het gewoon uit.....en ga genieten van een auto die je leven zal veranderen.......

groetjes en wellicht tot 1 van de volgende meetings,
CCFever
CC's make the world a better place!

Gast

Bericht door Gast » 28-01-2009 12:43

Bedankt voor je reactie!

We zijn gisteren met zoontje én autostoel proef gaan rijden.
Het past erin! Ik ben maar klein, dus hij past achter mij achterin.

Maar grotendeels zal de auto door 1 van ons in gebruik zijn en dan kan de autostoel ook voorin (erg handig dat de bijrijders airbag met de sleutel uit kan)

Het is passen en meten, dat wisten we van te voren. Mocht het tegen gaan vallen, kunnen we weer door sparen voor de 307 cc :)

We hebben de cc dus gekocht. Erg blij ermee. Ga nu ervaren wat het rijden in een cabrio is...

Mochten er nog mensen zijn met tips over een kleine (goede) autostoel, hou ik me aanbevolen. (hebben nu dus de maxi cosi tobi)


Groetjes Inge

Plaats reactie