206 Roland Carros??

Hier vind je informatie over en links naar 206 CC onderwerpen. Leuke en nuttige links kun je aan de moderator melden.
Plaats reactie
manonnos
Berichten: 8
Lid geworden op: 18-08-2011 12:52

206 Roland Carros??

Bericht door manonnos » 16-09-2011 09:59

Mijn droomauto is een zwarte 206 cc met cognac lederen bekleding en zilveren beugels, nu zie ik dat het een roland carros type is, met vaak een 2.0 motor, nou hoeft het van mij geen 2.0 motor te zijn, hoe zuiniger hoe beter, (voor mij dan) want ben geen scheurneus.

ZIjn die er niet met lichtere motors??of ligt dat aan mij??
En wat wilt nou precies Roland Carros zeggen??Weet iemand dat??

Gr Manon

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 16-09-2011 18:24

mischien kan je dan beter een gewone 1.6 kopen en dan opzoek gaan naar t interieur maar dat zal nog een hele opgave worden.

want de meeste rg's zijn groen met bruin interieur met groen vlak erin, dus een andere stelling van kleur is moeilijk te vinden.

de rg uitvoering is gewoon een type aanduiding voor een pakket even uit mijn hoofd is dat interieur bruin leder, en meestal groene lak.

de zilvenen beugels weet ik niet zeker maar die zijn makkelijk tekoop op veel plaatsen en wisselen is ook een werken van een paar minuten.

dus mijn advies is koop een gewone 206cc 1.6 16v met niet te veel km's
verwissel zelf de beugels
en neem genoegen met een andere kleur interieur (stof of leder)

groeten,
peter
Afbeelding

manonnos
Berichten: 8
Lid geworden op: 18-08-2011 12:52

Bericht door manonnos » 20-09-2011 14:49

Hoi Peter,

Bedankt voor je reactie.
Ik wist niet dat je zelf ook de beugels kon vervangen? das wel gaaf, want ik vind die zilver kleurige beugels echt heel sjeik staan.

Er zijn er een aantal te koop op marktplaats, zwarte lak, met cognac leren bekleding, dus denk dat het toch wel gaat lukken.
Ben nu nog flink aan het sparen, dus heb nog wel wat maandjes de tijd, ga hem waarchijnlijk in de winter aanschaffen, dan liggen de prijzen ook iets lager.

Jouwe is trouwens ook erg gaaf zeg!!!Bevalt tie goed?Heb jij er al problemen mee gehad?

Ik wil trouwens leren bekleding omdat ik soms onze hond mee moet nemen, en leer kan ik dan zo met vochtige doek efnemen.

Groetjes Manon

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 20-09-2011 15:31

hi,

de 206 bevalt me perfect dit de eerste auto die ik al meer dan 2 jaar heb andere auto's was altijd maar max een half jaar.

problemen enkel die bij een auto horen dus nog niets vreemds.
nouja de draagarmen die na 40.000 km al begonnen te klapperen omdat ze versleten waren. verder heb ik er niet veel onkosten aan gehad (t meeste repareer ik ook zelf)

binnenkort moet ik mijn distributie riem laten vervangen die zit er dan 10 jaar op (83.000 km) en dat word wel een kosten plaatje maar dat hoort bij het onderhoud van de auto.

mijn 206cc was ooit origineel zonder 1 aanpassing. in t voorstel gedeelte van t forum kan je heel de veranderingen volgen.

wil je meer weten vraag maar.

groeten,
peter
Afbeelding

santalyd
Berichten: 19
Lid geworden op: 20-08-2010 14:27

Bericht door santalyd » 07-10-2011 19:52

Wij hebben ook de mooie bekleding met het witte biesje en een champagnekleur aan de buitenkant. Wel een Roland Garros type, maar dan niet de groene met het bruine leer met groene vlakken dus. Wij waren ook op slag weg van die chique bekleding en hebben ook de zwarte beugels laten vervangen door zilveren. Hoort gewoon bij zo'n auto vonden wij 8)

Plaats reactie