handleiding-schema Texton ALM-01

Hier vind je informatie over en links naar 206 CC onderwerpen. Leuke en nuttige links kun je aan de moderator melden.
Plaats reactie
Tonyboy
Berichten: 16
Lid geworden op: 14-01-2013 20:54

handleiding-schema Texton ALM-01

Bericht door Tonyboy » 22-01-2013 21:00

Beste forumleden,
In mijn 206 cc zit een Texton ALM-01 serienr.9645500780 alarm module.
Ik heb deze auto tweedehands gekocht en ik ben er zeer blij mee.
Onderhand de com2000 vervangen omdat deze niet correct werkte, en nu is het alarm systeem aan de beurt.
Ik ben op zoek naar een handleiding en/of schema voor mijn Texton.
Na een nieuw ledje te plaatsen (deze was defect) werkt het alarm maar half.
Na het vergrendelen van de deuren knipper nu het ledje maar geen signaal van het alarm.
Bij het openen van de kofferbak gaan de knipperlichten knipperen maar geen geluid.
Heeft iemand hier ook ervaring mee.
Een oplossing is dan ook zeer welkom.
Groet en bedankt,
Een blijde rijder
Peugeot 206 cc 2.0 16v

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 23-01-2013 17:52

is dit een origineel peugeot alarm?
het zou toeval kunnen zijn en je sirene is kapot of zoals bij mij het geval was, 5 ampere zekering gesprongen. zit in een los houdertje ergens aan de kabelboom van je alarm (tenminste bij de 307 versie die in mijn 206 zit wel)

groeten,
peter
Afbeelding

Tonyboy
Berichten: 16
Lid geworden op: 14-01-2013 20:54

Bericht door Tonyboy » 23-01-2013 21:22

206cc schreef:is dit een origineel peugeot alarm?
het zou toeval kunnen zijn en je sirene is kapot of zoals bij mij het geval was, 5 ampere zekering gesprongen. zit in een los houdertje ergens aan de kabelboom van je alarm (tenminste bij de 307 versie die in mijn 206 zit wel)

groeten,
peter
Beste Peter,
Ja het is een originele alarm van peugeot.
wat me op is gevallen dat de sirene was afgekoppeld en na aankoppeling geen resultaat.
wat ook vreemd is dat het ledje knippert ook al is de auto van alarm af.
zodra ik de auto ontgrendelt gaat het ledje uit en als ik de auto start gaat het ledje weer aan, zeer irritant tijdens het rijden.
Ook knippert het ledje onregelmatig.
Zelf denk ik om de module te vervangen, maar moet hij dan opnieuw ingelezen worden.?
en waar zit de module.?

Groeten Ton
Peugeot 206 cc 2.0 16v

Gast

Bericht door Gast » 24-01-2013 17:07

Ik denk dat je het bij de vorige eigenaar moet navragen wat met het allarm is gebeurd, de sirene is niet voor niets uitgeschakeld ??

John

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 24-01-2013 18:25

als je een nieuwe module neemt zal je waarschijnlijk even naar de dealer moeten om hem te activeren.

ik geloof dat als het ledje een onregelmatige manier knippert t een code is voor storingen en als het alarm is afgegaan kan je daar aan zien hoe (ik weet alleen niet meer of ik het boekje heb van mijn 307alarm)

weet je de zekeringen te vinden, als het goed is zit daar ook je alarm.
anders even draden langslopen.

ik wil eventueel wel even kijken maar weet niet waar je woont (mits t in de buurt is natuurlijk)


groeten,
peter
Afbeelding

Tonyboy
Berichten: 16
Lid geworden op: 14-01-2013 20:54

Bericht door Tonyboy » 24-01-2013 20:40

Hoi Peter,
Ik heb gehoord van de dealer dat de standaard alarm weleens een storing kan geven of stuk gaat ik laad hem wel even uitlezen misschien weet ik dan meer.
Ik denk inderdaad aan een storing vandaar de sirene is afgekoppeld.
Een module op de sloop kost een euro of 50.
Dus als ik(wij) er niet uitkomen een module is zo gekocht.
Even langskomen, zeer vriendelijk aangeboden maar ik woon in Den Haag dus veel te ver weg.

En John de vorige eigenaar is bij de groothandel onbekend (ex lease)de auto komt uit Amstelveen , de dealer daar heeft ook aangeboden dat ik langs kan komen ,
maar het zelf oplossen (met medewerking van de forumleden) is toch een uitdaging.
Groet Ton
Peugeot 206 cc 2.0 16v

Plaats reactie