Cruise Control?

Hier vind je informatie over en links naar 206 CC onderwerpen. Leuke en nuttige links kun je aan de moderator melden.
Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 02-06-2015 18:30

Bericht terug van John Gold:

dank u voor uw mail aan John Gold. Uiteraard hebben we ook voor uw Peugeot een cruisecontrol beschikbaar, echter is het gebruik van de CMPSA bediening niet (goed) mogelijk. Een deel van de functionaliteiten werken op de mechanische cruisecontrol-systemen anders dan bedoeld vanwege een ander basisontwerp. Hierdoor behouden we het leveren van de CMPSA voor aan de GC90-familie cruisecontrols.

Hopelijk is hiermee uw vraag eenduidig beantwoord. Ondanks de niet PSA-originele uitstraling van de John Gold bedieningen, heeft u wel meer mogelijkheden met onze CM4/CM5 zoals het gebruik van permanente geheugenposities. Laat u hierover informeren bij uw garage of inbouwstation of laat het ons weten.


Vreemd genoeg staat in de handleiding van de CM4 en de CM5 dat deze ook werkt op de GC90. Zelf denk ik dat het gewoon knopjes zijn die door het indrukken een pulsje geven. De vorm van de behuizing zou niet uit mogen maken.
Op een Engelse site kwam ik tegen dat niet alle com2000 een juiste printplaat hebben. http://www.peugeotforums.com/forums/mai ... dex57.html

Dus in het weekend eerst uitzoeken of de juiste printplaat er in zit.

Hebben bij die van jouw in de 206 de knoppen aan de achterkant van het cruise-control pookje ook een functie? (iets als snelheidsgeheugen?) (volume-knoppen bij het radio-pookje)

Raymond
Berichten: 104
Lid geworden op: 07-04-2010 20:41

Bericht door Raymond » 02-06-2015 20:28

Snelheid instellen doe je met de "- knop" aan de achterkant. Dit gaat als volgt: 50 km/u gaan rijden -> "- knop" 1x indrukken -> de snelheid blijft 50 km/u. "+knop" vasthouden-> accelereren. Knop los laten is de nieuwe snelheid vasthouden. "
In stapjes kan ook: 1x drukken is 1 km sneller.
"- knop" -> snelheid verminderen (vasthouden of drukken per km)
De knop op het pookje schakelt de cc uit. Druk je kort op de "- knop" dan wordt de ingestelde snelheid weer actief. Met de draaiknop schakel je de cc volledig aan of uit.
In tegenstelling tot mijn Peugeot 208 werkt het in elke versnelling (de 208 pas vanaf de 4e versnelling) Als je het rem- of koppelingspedaal aantikt dan gaat de cc uiteraard ook uit. Accelereren met ingestelde snelheid kan ook, als je gas loslaat wordt de ingestelde snelheid weer actief.
206cc Roland Garros & Peugeot 208 GTi

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 03-06-2015 10:24

Lol, dacht dat de nummer vooruit en achteruit die functie hadden. Maar die worden dus niet gebruikt. Eerst maar eens kijken hoe het zit in de auto. Op de printplaat zag ik al een verbinding minder zitten als bij de radio kant.

Jandeman
Berichten: 1
Lid geworden op: 01-01-2018 17:42

Bericht door Jandeman » 17-01-2018 20:48

Rijk schreef: Heb je een model vanaf 2003 zonder kabel voor het gaspedaal. Dan is het later in te bouwen, zie dit topic: 135
Een onderwerp van een tijd geleden maar voor mij nu actueel.
De link naar het later inbouwen is niet meer beschikbaar.
Mijn net aangeschafte 206CC 2.0 16v uit 2003 zou ik wel willen verrijken met cruisecontrol.
Ik heb in het verleden een Opel Zafira gehad en hierbij was het de cruisehendel aansluiten en de cruisecontrol werkte.

Iemand die mij kan vertellen hoe dit dus bij mijn auto werkt of werkend is te maken ??
Alvast reuze bedankt

Jeannette
Berichten: 49
Lid geworden op: 23-08-2014 09:35

Bericht door Jeannette » 20-01-2018 14:32

Hallo,

Toen ik mijn cc kocht was ik zeer verrast dat er ook cruise control op zat. Is wel later ingebouwd te zien op de foto en het werkt perfect.

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie