307CC's uit Duitsland

Hier vind je informatie over en links naar 307 CC onderwerpen. Leuke en nuttige links kun je aan de moderator melden.
Plaats reactie
inprescom
Berichten: 101
Lid geworden op: 19-06-2009 14:59

307CC's uit Duitsland

Bericht door inprescom » 15-01-2010 18:04

Beste leden,
Ter info;
De laatste tijd worden er veel auto's uit o.a. Duitsland gehaald, een bekende van ons heeft simpel zelf een 307CC geinporteerd. Het aanbod is groot en de prijzen zijn zeer interessant. Hou er wel rekening mee dat de volledige historie bekend moet zijn want anders heb je bij inruil op termijn veel gezeur (schade-bak).
Bij de 306CC zijn de verschillen in prijs niet zo interessant dan bij ons maar juist de 307CC is in Duitsland stukken voordeliger.
Succes, André Voorberg
Altijd op zoek naar ......

alfafratelli
Berichten: 3
Lid geworden op: 02-03-2010 20:39

Bericht door alfafratelli » 03-03-2010 20:58

Hoi, ik ben me aan het oriënteren in een aankoop van een 307cc. Mijn interesse is gewekt bij je aankooptip in Duitsland. Heb je tips/adviezen m.b.t de koop?
Met welke prijzen moet ik rekening houden qua invoerrechten en BPM ?
Verder aanmelding bij RDW.
Kortom wat zijn ongeveer de kosten voordat ik de auto op een Nl kenteken heb staan?
Ik hoor het graag....
Gr Roger
Je snapt het pas...........als je het doorhebt !

inprescom
Berichten: 101
Lid geworden op: 19-06-2009 14:59

307CC's uit Duitsland

Bericht door inprescom » 04-03-2010 09:48

Roger, zelf importeren is zeer éénvoudig, op internet staan div. sites waar je een zgn. handleiding kan downloaden. Op autoscout staan er veel aangeboden.
Voordelen om te kopen in Duitsland zijn; Veel aanbod / lagere prijs.
Nadelen zijn er ook; Veelal geen garantie / lagere prijs bij inruil, zeker bij een erkende peugeot dealer.
Om alle rompslomp te omzeilen kan je ook hier in Nederland kijken want er zijn diverse handelaren die ook soortgelijke auto's aanbieden, dan heb je ook nog garantie e.d.
Veel mensen gaan alleen voor het prijsvoordeel maar kijk uit, recent heeft onze buurjongen een 206CC uit Duitsland gehaald (goedkoop!). Auto bleek een historie in Polen te hebben gehad en is geen onderhoud verricht. Nu na drie maanden is de versnellingsbak kapot en men denkt dat er nog veel meer gaat komen, dus snel weer wegwezen en op zoek naar een volgende gelukzoeker die opgezadelt wordt met torenhoge kosten.
Succes met je zoektocht, gr. André
Altijd op zoek naar ......

cabriojojo
Berichten: 75
Lid geworden op: 30-07-2009 08:05

Bericht door cabriojojo » 09-03-2010 22:12

Als je de ballen verstand hebt van auto's is het zeker geen aanrader om zelf te importeren. Je moet zeker goed technisch verstand hebben van wagens wil je het risico beperken.

Bij verstand van auto's bedoel ik niet tegen de banden aanschoppen en een simpele blik onder de motorkap werpen.

alfafratelli
Berichten: 3
Lid geworden op: 02-03-2010 20:39

invoertips?

Bericht door alfafratelli » 04-04-2010 20:28

cabriojojo schreef:Als je de ballen verstand hebt van auto's is het zeker geen aanrader om zelf te importeren. Je moet zeker goed technisch verstand hebben van wagens wil je het risico beperken.

Bij verstand van auto's bedoel ik niet tegen de banden aanschoppen en een simpele blik onder de motorkap werpen.
Bedankt voor de info maar...........er zullen zeker "do's en no-do's" zijn m.b.t. tot invoer ?
en er zijn natuurlijk ook diverse aandachtpunten cq kooptips die bij een evt aankoop belangrijk zijn..............toch?
Je snapt het pas...........als je het doorhebt !

Plaats reactie