Onroute voor Garmin toestellen

Tips voor het rijden van tochten en opstellen van routes. Ook voor discussies over navigatiesystemen zoals Garmin, TomTom etc.
Plaats reactie
Gast

Onroute voor Garmin toestellen

Bericht door Gast » 30-12-2009 19:12

Hierbij wil ik jullie attenderen op een nieuw OnRoute product dat zojuist verschenen is. Het gaat om de OnRoute Motorkaart Benelux 2010/2011. Een kaart die bedoeld is voor (nagenoeg alle) Garmin toestellen en je in staat stelt om, zowel in mapsource als in het toestel zelf (!) automatisch de mooie wegen te vinden. Kwestie van een bestemming invoeren en je toestel maakt er vanzelf een mooie route van.
In de loop van komend jaar komen de andere landen van Europa erbij. Om te beginnen de regio Duitsland/Zwitserland/Oostenrijk, gevolgd door regio Frankrijk/Italië/Spanje.

Meer weten zie www.onroute.nl

Nadat ik alle positieve reacties op het forum http://forum.gps.nl/index.php gelezen had (en al jaren met veel plezier van Garmin en Onroute gebruik maak) heb ik gisteren de Onroute Motorkaart besteld. Vanmiddag had ik het pakketje in huis en alles staat inmiddels al op mijn computer en nuvi.

Ik heb al een aantal routes/bestemmingen uitgeprobeerd op Mapsource en op de nuvi bij mij in de buurt en het ziet er erg goed uit. Wanneer we nu nog een beetje zon krijgen (temperatuur maakt niet uit) dan kunnen we het meteen gaan uitproberen. Overigens hoop ik dat snel ook de Duitse kaart uitkomt aangezien we daar veel rijden.

Tot nu toe maakte ik de routes meestal volgens het principe 'een beetje van maggi en een beetje van mij'. Dwz een route in Onroute in basis maken, deze binnenhalen in Mapsource en dan verder aanpassen naar kleinere/mooiere wegen (evt. met extra Michelin kaarten).
Omdat inmiddels vrij veel rijders van onze groep ook een Garmin app. hebben, is het rijden van routes vervolgens een zeer aangename en ontspannen bezigheid.

Met deze nieuwe ontwikkeling verwacht ik dat ik veel minder met mapsource bezig zal hoeven zijn. Inderdaad nog hooguit wanneer we met veel auto's rijden en het handig is dat meerdere cabrio's over de route beschikken. Dat zal ofwel het overhalen van de Onroute Motorkaart routes naar de gewone kaart betekenen. Ofwel dat de hele groep nu aan deze nieuwe kaart gaat :lol:

Ik ben heel benieuwd naar de life ervaringen en zal dat hier nog melden.

robcctje
Berichten: 83
Lid geworden op: 20-06-2008 19:43

Bericht door robcctje » 02-01-2010 09:18

Hallo Alle

Ik kan zeggen dat het een zeer mooi product is.
In november kon men een bata versie downloaden,wat ik ook gedaan heb,en er meteen een paar ritten mee gereden.
En inderdaad,je rijd voor 90 procent op mooie,kleine wegen.
En in mapsource kun je thuis er een mooie route mee maken,je moet alleen de groene wegen volgen.
Ik kan het de mensen met een garmin toestel alleen maar aan raden.

Groetjes Rob

nander
Berichten: 30
Lid geworden op: 17-06-2008 11:09

Bericht door nander » 08-01-2010 22:28

ik las dat ze zelfs cursussen geven om mapsource onder de cabrioknie te krijgen....
De wijzen komen uit het Oosten....

Gast

Bericht door Gast » 09-01-2010 12:27

Ja dat klopt. Alleen heb je eigenlijk met deze nieuwe OnRoute kaarten in feite nauwelijks meer Mapsource nodig :wink: . Tenminste niet voor het uitzetten van routes. Alleen nog voor het downladen van de kaarten en voor het geval dat anderen deze kaart niet hebben en je de route wel wil delen...

robcctje
Berichten: 83
Lid geworden op: 20-06-2008 19:43

Bericht door robcctje » 10-01-2010 09:50

Klopt niet helemaal.

Je hebt namelijk de kaarten van de motorkaart in mapsource staan,en je kunt er nu zelf een route mee maken,door de motorkaart aan te zetten.

En deze route kun je dan weer in je navi zetten.

Gast

Bericht door Gast » 10-01-2010 13:22

Rob, dat kan wel maar het hoeft niet.
Je kunt de motorkaart 2010 laden in de je toestel en wanneer je dan een bestemming opgeeft dan brengt hij je automatisch over mooie wegen naar je bestemming (je moet dan natuurlijk wel je 'normale' CN kaart uitzetten en je OnRoute Motorkaart (OMK) aan).

Wanneer je nog meer controle wil, kun je natuurlijk net zoals voorheen eerst met de OMK in Mapsource een route plannen en deze vervolgens naar je toestel laden. Je hebt dan in elk geval al het voordeel dat je, indien nodig, nog de route kunt aanpassen. Daarvoor zul je dan veel minder tussenpunten voor nodig hebben dan tot nu toe.
Let er dan overigens wel op dat je ook dan je OMK hebt aanstaan anders krijg je de normale doorgaande wegen van je 'gewone'kaart.

Maar in principe hoeft het met de nieuwe motorkaar dus niet. Net dat is het grote voordeel van deze OMK t.o.v. de oude versies. Zie overigens http://www.gps.nl/onroute_motorkaart_2010.html voor een veel betere uitleg dan ik kan geven.

Plaats reactie