Logboek waarschuwingen

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 207 CC
Plaats reactie
ArjanPeugeo
Berichten: 7
Lid geworden op: 17-02-2015 12:01

Logboek waarschuwingen

Bericht door ArjanPeugeo » 18-02-2015 10:37

Sinds afgelopen zaterdag heb ik mijn peugeot 207 cc automaat.

Hij gaf al de volgende twee meldingen:
1. Kans op gladheid
2. Lamp(en) mistlicht defect (volgens mij werken deze trouwens gewoon)

Nu kwam er vanmorgen de volgende melding bij:
3. Storing emissiesysteem.

Hebben jullie ervaring met deze meldingen?
Moet ik de eerste twee meldingen resetten? En hoe?
En de 3e melding... weet iemand wat dan het probleem is en of je dit zelf kunt oplossen of dat het een (dure) oplossing in de garage wordt?

Alvast bedankt!
Arjan

loewe40
Berichten: 16
Lid geworden op: 26-07-2010 13:30

Bericht door loewe40 » 18-02-2015 12:42

Dag Arjan,

melding 1 is normaal. Zodra de sensor een temperatuur van 3graden of kouder signaleert krijg je deze melding in beeld voor een seconde of 10. Daarna zie op de display de temperatuur knipperen.

melding 2; ik zou dit even bij de dealer na laten kijken. Dit moet hij zo voor elkaar zien te krijgen.

melding 3; dat is minder fraai. kan van alles zijn: een accu die op zijn eind is en te weinig spanning heeft, bougies die niet helemaal lekker meer zijn en dus niet goed ontsteken, motor die gereinigd moet worden tot zelfs motor die vervangen moet worden. Hele verhaal is bij mij voorgekomen.
Ik zou zo snel mogelijk naar de dealer gaan en dit in de garantieperiode laten regelen.

Groeten,

Eric

Roel
Berichten: 135
Lid geworden op: 20-02-2010 09:22

Bericht door Roel » 18-02-2015 13:37

Erik heeft het allemaal goed uitgelegd en verwoord maar misschien ter aanvulling.

Melding 2 : zal waarschijnlijk een slecht contact zijn als de lampen het gewoon doen. Demonteer de lampen en controleer de aansluitstekkertjes op eventuele aanslag of hoe goed ze contact maken.

Melding 3 : kunnen veel dingen zijn, emissiesysteem is een ruim begrip.
Uitlezen bij de garage zou de beste oplossing zijn, anders ga je misschien onderdelen vervangen die niet nodig zijn.

En ook omdat je de auto net hebt zal dit normaal allemaal onder de garantie moeten vallen. Of heb je de auto particulier gekocht en zelf ingevoerd ?

ArjanPeugeo
Berichten: 7
Lid geworden op: 17-02-2015 12:01

Bericht door ArjanPeugeo » 18-02-2015 20:22

Top! Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik probeer morgen om een afspraak voor maandag bij de Peugeot dealer te maken. De auto is ingevoerd door een garage in het Oosten van Nederland maar ik heb hem gekocht zonder garantie (auto oogt + voelt betrouwbaar + testte betrouwbaar), hopen maar dat het zonder garantie kopen geen onverstandige zet blijkt.... De melding van de mistlichten zat er wel al in toen ik hem kocht dus dat was een bewust risico maar ik denk zelf ook dat het in de contacten zit.

Mijn stappen zullen nu als volgt zijn om te zorgen dat ik zeker weet dat het onderhoud voorlopig even goed zit en ik een betrouwbare Peugeot heb:

Zelf doen voordat de auto naar de garage gaat:
1. Het interieurfilter vervangen
2. De ruitenwisservloeistof bijvullen
3. Het batterijtje van mijn afstandsbediening preventief vervangen i.v.m. een melding die ik soms krijg in het display en kijken of de melding daarna weg is uit het display.
4. Het luchtfilter van de motor proberen te vervangen (indien gelukt punt 4 van de garage weghalen
5. De bandenspanning controleren
6. De kentekenplaathouders vervangen door houders zonder reclame

To do list peugeot garage
1. Olie verversen + oliefilter vervangen
2. Het brandstoffilter vervangen
3. Het luchtfilter van de motor vervangen (indien nog niet zelf gedaan).
4. Het stuur rechtzetten (auto spoort recht alleen stuur staat licht scheef).
5. Melding in logboek: Lamp(en) mistlicht oplossen
6. Melding in logboek: Storing emissiesysteem oplossen
7. Nummerplaat even met “popnagels” vastmaken en van die afdekkapjes in kleur kentekenplaat eroverheen.

Nog 3 vragen in ieder geval voor dit forum :oops:
1. Hebben jullie nog aanvullingen voor wat handig is om te checken / vervangen?
2. Weten jullie of het mogelijk is om zelf het stuur recht te zetten? Of is het verstandig als ik dit zoals nu opgenomen door de garage laat doen?
3. Hebben jullie ervaring met het vervangen van het luchtfilter van de motor? Is hier al een how-to voor gemaakt? Of hebben jullie tips? Anders google ik even naar handleiding / YouTube voorbeelden van andere auto's en kijk ik of het lukt en laat ik het anders de garage doen.

p.s. Ter info: de auto heeft 46.000km gelopen.
p.s. 2: Ik vind het heel fijn hoe snel jullie zijn met de reacties en actieve peugeot 207cc enthousiastelingen zijn. Ik ben heel blij met de auto en snap niet dat ik zolang heb gewacht met kopen :D

macpro
Berichten: 171
Lid geworden op: 26-05-2010 20:56

Bericht door macpro » 19-02-2015 18:55

ArjanPeugeo schreef:6. De kentekenplaathouders vervangen door houders zonder reclame
Daar heb ik altijd een high-tech oplossing voor: zwarte isolatie tape.
Die heeft precies de juiste breedte en blijft goed zitten.
Zelfs in de wasstraat.

Heb dat 5 jaar op onze 207cc gehad en na die 5 jaar begon het langzaam een beetje los te laten.

Heb je al een windscherm?
Die hebben we hier nog liggen. (Origineel Peugeot)
Moet 'm nog steeds op marktplaats enzo zetten.
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety

ArjanPeugeo
Berichten: 7
Lid geworden op: 17-02-2015 12:01

Bericht door ArjanPeugeo » 19-02-2015 21:06

Ik heb je een PB gestuurd voor het windscherm :wink:

Goede tip van de tape. Toevallig had ik eergisteren al een grote onderdelen bestelling gedaan en kon ik voor totaal €5,- ook gelijk twee nieuwe houders erbij krijgen dus toen had ik dat al gedaan, dan zie je helemaal niet meer zo'n brede balk dus dat vond ik wel chique.

Ik zal ook eens proberen binnenkort wat foto's te maken en up te loaden in het leden deel van de site.

p.s. Voor de storing in de emissieregeling mag de auto a.s. maandag al naar de Peugeot Dealer komen dus ik zal nog even laten weten t.z.t. wat het was. Voor de rest van het lijstje gaat de auto over een paar weken naar de dealer (hij zat vol tot 1 maart) en toen kwam het voor mij daarna pas uit in de week van 16 maart. Ik zal dan ook even laten weten waardoor de mistlicht melding werd veroorzaakt. Misschien helpt dit anderen dan weer.

loewe40
Berichten: 16
Lid geworden op: 26-07-2010 13:30

Bericht door loewe40 » 20-02-2015 01:09

MacPro heeft gelijk. Isolatietape werkt prima. Mijn vader kwam al ruim 25 jaar geleden op het idee. Mijn auto heeft nu ook kentekenplaathouders zonder zo'n balk. Vind ik toch mooier

Een windscherm is idd geen overbodige luxe.

Hoor graag wat de uitkomst is van de emissiestoring.

ArjanPeugeo
Berichten: 7
Lid geworden op: 17-02-2015 12:01

Bericht door ArjanPeugeo » 24-02-2015 21:15

Ik zou nog even melden wat de oplossing was voor mij voor de foutmelding: Storing Emissiesysteem.

Eigenlijk zou de auto afgelopen maandag naar de dealer gaan om dit uit te lezen, maar nadat ik zelf afgelopen zaterdag de baterijen van de afstandsbediening vervangen had was de melding plots weg, dus dat was een goedkope oplossing.

Daarnaast afgelopen zaterdag ook het interieurfilter en luchtfilter van de motor vervangen (was zeer goed te doen).

Zie onderstaande voor enkele foto's.
P.s. ik heb nu ook het originele windscherm. Maar weten jullie waar die plastic lange stukjes aan een scharnierend punt in de buurt van de gordels aan de achterkant van het windscherm voor zijn (zichtbaar op de foto)???


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

macpro
Berichten: 171
Lid geworden op: 26-05-2010 20:56

Bericht door macpro » 24-02-2015 21:43

Schuif de gordels maar eens opzij.
Dan zie je naast de rugleuning gaten waar die stukjes inpassen.
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety

Plaats reactie