Waar en hoe, monteer ik mijn TomTom in 207cc

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 207 CC
Oscar
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-06-2014 20:57

Waar en hoe, monteer ik mijn TomTom in 207cc

Bericht door Oscar » 30-05-2015 13:32

D

Hallo mensen,

af en toe komt hier, in het diepe zuiden bezijdens de Mergelland route het zonnetje door. Daarom heb ik onlangs de fun-mobielen (Harley Davidson met zijspan en de Peugeot 207 cabrio, uit de (verwarmde) garage gerold. De HD startte direkt maar de cabrio had, na ´n kleine 7 mnd gestald te zijn geweest, toch wat hulp nodig van ome Wegenwacht in de vorm van ´n flinke stoot electrisch via de start kabels. Maar verder alles prima. Loopt (nog altijd hehe) erg mooi.

Echter, doordat de accu leeg was en weet ik wat verder nog is de tijd verdwenen en ik krijg hem met mijn onhandigheid niet ingesteld. heb met het boekje erbij geprobeerd maar wilde niet lukken. Is niet echt erg want dan rij ik wel even naar de Peugeot garage waar ik hem van de eigenaresse van deze garage zelf gekocht heb. (Zij was eerste eigenaar).

Ik heb ook een Tom Tom navigator gekocht, een 600. Mooi groot ding, maar nog nooit gebruikt. Als we rijden heeft mijn vrouw de TomTom op de schoot. Beetje onhandig bij langere ritten. Nu willen we dus ook eens op vakantie naar Sauerland en Zuid frankrijk en ik zoek nu voor de TomTom
- Waar het beste te bevestigen, hoe en met welk accesoire? Zag op de site van TomTom verschillende accesoires. Mijn wensen zijn dat ie stevig vast zit en makkelijk op en af te nemen is.
Hoe hebben jullie dat gedaan?

M vr gr


8) shock
Oscar
Ik neem voor de zekerheid een héééééél grote paraplu mee. Zo´n klapdak .... je weet maar nooit!

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 30-05-2015 15:57

Gewoon met zo'n zuig nap, zorg wel dat je ruit schoon is.
De eerste paar jaar zat hij zelfs zonder het aantrekken van die beugel al aardig vast. Met de jaren is dat wat minder geworden en nu (na 5 jaar af en toe gebruik) Komt hij af en toe spontaan los.
Hoop wel dat je live-time maps hebt. Had die van mij niet, maar dan wel de VS erbij en daar was die voor aangeschaft :wink:

macpro
Berichten: 171
Lid geworden op: 26-05-2010 20:56

Bericht door macpro » 30-05-2015 19:45

Maar uiteraard niet op de voorruit, want je blokkeert het zicht.
Ik plakte hem altijd tegen het linker portierruitje.
Als je de kabel genoeg laat vieren geeft dat geen problemen als je de deur open doet.
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety

vuurpijl
Berichten: 82
Lid geworden op: 07-05-2011 22:11

Bericht door vuurpijl » 31-05-2015 09:35

Ik had 'm altijd gewoon op de voorruit. Niet recht voor je gezicht natuurlijk, want dan belemmert hij het zicht naar buiten uiteraard. In het midden, vlak op het dashboard.

Tenzij je heel klein bent en zelf onder de ruitenwissers door zit te kijken. Dan moet je op een kussentje gaan zitten en blokken op je pedalen ;)
Het onderste gedeelte van de voorruit kijkt bij mij uit op een stuk motorkap en ruitenwissers. dus no problem.

Daarnaast...... Tegenwoordig rijd ik 307CC en daar is standaard af fabriek een navigatiescherm geplaatst óp het dashboard, zelfde plaats.
Op de foto zie je 'm (met wat moeite, heb ff geen andere foto voorhanden) zitten.

Afbeelding
Ik ben tegen zinloos geflits.....

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 31-05-2015 13:38

Ik heb de tomtom ook altijd op de voorruit in het midden vlak boven het dashboard. Kijk er grotendeels overheen en als je een beetje beweegt kijk je er met gemak omheen. De A-stijlen zijn een veel grotere belemmering van het zicht.
Niet in de cc, 1e foto genomen op borsthoogte, maar het geeft een goed beeld van de positie:
Afbeelding . Afbeelding

Oscar
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-06-2014 20:57

Bericht door Oscar » 31-05-2015 13:44

D

Dus in ieder geval een zuignap met beugel.
Ja, ik wil hem ook liever niet op de voorruit. Ben klein en heb de stoel in de laagste stand. dan zit ie al gauw in het zicht. In de laagste stand omdat ik ooit gelezen heb (in een duits autoblad) dat onze 207 cc een tamelijk veilige auto is op een ding na, als je over de kop slaat dan zijn die beugels en zo wat kort, dus dan krijg je die hele auto op je hoofd. Daar hou je beslist hoofdpijn aan over.
shock

Dus onze stoelen staan altijd in de laagste stand en in combinatie met onze geringe lengte zou dat dus niet kunnen gebeuren, wat automatisch inhoudt dat de 207 cc dan een veilige cabrio is. D

Ik denk dat ik ook eerst de plaatsing op het zijruitje probeer.
Overigens, toch vreemd, 40 jaar geleden was een navigatie systeem science fiction, hooguit te zien in Star Trek of zo, en nu kan niemand meer zonder.

Prettige dag verder .........

) )
Ik neem voor de zekerheid een héééééél grote paraplu mee. Zo´n klapdak .... je weet maar nooit!

Oscar
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-06-2014 20:57

Bericht door Oscar » 31-05-2015 13:49

Rijk schreef:Ik heb de tomtom ook altijd op de voorruit in het midden vlak boven het dashboard. Kijk er grotendeels overheen en als je een beetje beweegt kijk je er met gemak omheen. De A-stijlen zijn een veel grotere belemmering van het zicht.
Niet in de cc, 1e foto genomen op borsthoogte, maar het geeft een goed beeld van de positie:
Afbeelding . Afbeelding
Bonjour,

Maar hoe is die bevestigd? Meen te zien dit is geen zuignap.

:shock: :shock:
Ik neem voor de zekerheid een héééééél grote paraplu mee. Zo´n klapdak .... je weet maar nooit!

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 31-05-2015 13:56

Nog sterker nog, die van de 206cc en denk dus ook die van de 207, zijn geen echte rolbeugels, maar hoofdsteunen voor de passagiers achter. Zitten met klein moertjes vast. Zo ziet het er uit. Verdikking van het draadeind is kunststof, dus een rol overleeft dit niet.
Afbeelding . Afbeelding

macpro
Berichten: 171
Lid geworden op: 26-05-2010 20:56

Bericht door macpro » 02-06-2015 20:09

De rolbeugels van de 207cc schieten bij een koprol omhoog.
En dat zou de bescherming moeten bieden om je kapsel in vorm te houden.

Filmpje
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety

Oscar
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-06-2014 20:57

Bericht door Oscar » 02-06-2015 21:05

shock shock

Heb het gezien en de reakties gelezen. Maar hadden die dummies de stoelen wel in de laagste stand staan? Dummie betekent toch dommerik, dus ik denk dat ze daar niet aan gedacht hebben!

evil evil evil
Ik neem voor de zekerheid een héééééél grote paraplu mee. Zo´n klapdak .... je weet maar nooit!

Plaats reactie