stationair toerental

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 207 CC
Plaats reactie
mrbabbel
Berichten: 17
Lid geworden op: 19-03-2009 19:48

stationair toerental

Bericht door mrbabbel » 17-06-2009 18:47

Hallo allemaal.Het is me opgevallen dat als ik mijn cc start,hij niet regelmatig loopt,maar een beetje op en neer.Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.Als ik even gereden heb en dan stilsta loopt ie wel mooi.Hebben meer mensen hier last van,of weet iemand waar het aan kan liggen?
Mvg mrbabbel

cees
Berichten: 28
Lid geworden op: 15-10-2008 18:03

Bericht door cees » 18-06-2009 07:53

heb er ook lastvan en bij het weg rijden is het met horten en stoten???
Afbeelding

mrbabbel
Berichten: 17
Lid geworden op: 19-03-2009 19:48

Bericht door mrbabbel » 18-06-2009 08:08

Heb je er al ooit naar laten kijken?

two-07-ccats
Berichten: 48
Lid geworden op: 17-06-2008 20:10

problemen

Bericht door two-07-ccats » 18-06-2009 10:35

Ik wil jullie niet bang maken, maar onder ander deze problemen staat onze 207 cc al 3 weken bij de dealer. Door tussenkomst van peugeot nederland hopen we dat hij deze keer eindelijk goed gemaakt woprdt.
Wordt vervolgt.
vr gr Bert en Ineke

mrbabbel
Berichten: 17
Lid geworden op: 19-03-2009 19:48

Bericht door mrbabbel » 18-06-2009 19:15

Oh das niet zo mooi.Wat voor problemen heeft jullie 207 dan allemaal?Ik heb de mijne nu 3 maanden,en hij is van april 2007 met 10000 km en heb al een nieuwe kat,multiriem + spanner,nieuwe dynamo.Gelukkig viel dat allemaal nog in de fabrieksgarantie,maar die is nu voorbij.Verder doet mijn cruise control het niet altijd.Eigenlijk is het te gek voor woorden voor zo'n auto.Het is dat ik hem zo mooi vind,en hij rijd super,anders had ik hem al weg gedaan.Vind het in ieder geval geen goede reclame voor peugeot.Tis mijn 1e en weet niet of er nog een volgende komt.Ben erg benieuwd wat er bij jullie allemaal uitkomt,in ieder geval succes.
Mvg mrbabbel

http://www.mijnalbum.nl/Album=OND767GO

two-07-ccats
Berichten: 48
Lid geworden op: 17-06-2008 20:10

problemen

Bericht door two-07-ccats » 18-06-2009 22:20

Zodra we weten wat er allemaal aan de hand is zetten we het op het forum. Misschien hebben andere ook wat aan de infornatie. Onze peugeot 207 CC is van april 2007 en heeft 25.000 km op de teller. De 207 cc heeft een bmw motor met heel wat kinderziektes. De monteurs in de werkplaats weten het af en toe ook niet meer. In de 2 jaar heeft onze cc al ongeveer 20 keer in de garage gestaan. Gister lag de hele motor er nog uit. Omdat de dealer niet echt meer meewerkend was en ons een lastige klant begon te vinden hebben we peugeot nederland ingeschakeld. Deze hebben een hartig woordje met de dealer gesproken , een brief naar hem gestuurd en sindsdien zijn ze weer super meewerkend. Voor de zekerheid hebben we toen de problemen begonnen op tijd 2 jaar garantie bijgekocht. Voorlopig is dat onze redding en hoeven nog steeds niets te betalen en krijgen steeds gratis vervangend vervoer.
Wordt vervolgt
vr gr Bert en Ineke

two-07-ccats
Berichten: 48
Lid geworden op: 17-06-2008 20:10

problen 207 cc

Bericht door two-07-ccats » 01-07-2009 15:39

Hallo Allemaal,
Na 4 weken bij de dealer gestaan te heen eindelijk onze 207 cc terug.
De distributie is de grootste boosdoener bij de meeste klachten, zoals onregelamatig lopen , geen trekkracht en nog veel meer.
Bij ons is de hele distributie vervangen, inclusief, tandwielen, geleidestangen, multispanner nog meer. De klachten worden veroorzaakt door: De distributietandwielen van deze motor hebben geen spiebaan om de tandwielen op de as op zijn plaats houden door middel van een spie. De tandwielen moeten met een momentsleutel vastgezet worden. Peugeot heeft al 7 modificaties hierop uitgevoerd maar het probleem is hier nog niet mee opgelost. Als er teveel kracht op de tandwielen komt wil deze nog eens verschuiven zodat de distributie niet goed werkt en de ontsteking niet op tijd staat met alle bekende storingen tot het gevolg. Wij hopen dat we nu geen problemen hebben maar bij de garage is reeds gezegt dat we er rekening mee moeten houden dat de klachten terugkomen. Al met al een lang verhaal. Wij hopen dat onze medeclubleden er iets aan hebben en laat je niet wegsturen met het verhaal dat het allemaal zo hoort.
Vriendelijke groeten
Bert en Ineke

Plaats reactie