Problemen met cruise control

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 207 CC
Plaats reactie
Tonee
Berichten: 67
Lid geworden op: 27-09-2009 21:32

Problemen met cruise control

Bericht door Tonee » 28-09-2009 19:56

Ik heb sinds enige tijd last (net als sommige andere 207CC rijders hier op het forum) van een uitvallende cruise control. Hele vervelend, soms doet 'ie het, en soms niet.

Meer mensen met dit probleem, en misschien wel iemand met een mogelijke oplossing?? (Garage had geen oplossing en kon niets vinden)
207CC Premiere

CCabrio
Berichten: 64
Lid geworden op: 17-06-2008 13:12

Bericht door CCabrio » 29-09-2009 19:39

Hallo Tonee,

Neem aan dat het hier gaat om een originele Cruise Control?

Op het CCFreunde Forum wordt over dit probleem ook bericht. In de meeste gevallen is een defecte remlichtschakelaar (op het rempedaal) de boosdoener. Deze veroorzaakt daarnaast (mogelijk) ook de foutmelding "ESP/ABS defect" (wat niet het geval is). Peugeot heeft naar het schijnt een modificatie uitgevoerd op de schakelaar nav dit probleem. Na het vervangen van de schakelaar (incl. kabel) schijnt bij de Duitse 207cc-rijders het probleem te zijn verholpen.

Het verhaal is op het Duitse Forum na te lezen via: 207cc - TechTalk > Tempomat / Geschwindigkeitsregelanlage defekt

Hoop dat hiermee het probleem boven water is.

Groeten,
Peter

Tonee
Berichten: 67
Lid geworden op: 27-09-2009 21:32

Bericht door Tonee » 06-10-2009 19:14

Peter,

Inderdaad de standaard CruiseControl.

Ik zal eens langsgaan bij de garage.

Thanks!
207CC Premiere

mototheo
Hof-fotograaf
Berichten: 109
Lid geworden op: 23-07-2008 20:57

Bericht door mototheo » 30-06-2010 20:37

Inmiddels een meer bekend verschijnsel. Ik heb de remlichtgschakelaar inmiddels ook al vervangen (2x al). Lijkt wel of hij na twee jaar de geest geeft. Heb van de dealer begrepen dat Peugeot drie verschillende modellen remlichtschakelaars in de 207 cc verwerkt heeft.
Sommigen hoeven niet nagesteld te worden andere moeten nog afgesteld worden. Als dat vergeten wordt slaan de remmen permanent aan en zal het binnen een kilometer gaan stinken.

Groet

Theo
Tel je zegeningen, niet je beperkingen.

Ed
Berichten: 6
Lid geworden op: 22-09-2012 15:18

Cruisecontrol

Bericht door Ed » 18-12-2015 15:26

Ik weet dat deze mededeling waarschijnlijk niet meer van toepassing is gezien we nu in 2015 zitten. Maar mijn problemen met de cruisecontrol is verholpen door zowel de remschakelaar en de koppelingschakelaar te vervangen met daarbij een nieuwe UPDATE van het computersysteem.
Peugeot had het advies gegeven de Kat te vervangen aangezien deze kapot zou zijn. Dit heb ik niet gedaan maar eerst bovengenoemde laten uitvoeren.
De problemen zijn verholpen en bij het opnieuw uitlezen blijkt alle storingen te zijn verdwenen. Dus ook van de kapotte????? kat.
Wat een geluk dat ik eerst op internet heb gezocht wat het probleem kon zijn en niet direct de Kat heb laten vervagen.

Kosten totaal ca 300 euro. Wel wat veel volgens mij maar beter dat dan een nieuwe KAT.

macpro
Berichten: 171
Lid geworden op: 26-05-2010 20:56

Bericht door macpro » 21-12-2015 10:18

Een vreemde diagnose, want de problemen met de schakelaars zijn bekend.
Hebben wij toen ook last van gehad. Als ik me niet vergis was de oorzaak dat de kabeltjes te kort waren.
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety

Plaats reactie