gebruikerservaring in verband met mogelijke koop 207 cc

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 207 CC
manonnos
Berichten: 8
Lid geworden op: 18-08-2011 12:52

aanschaf 207cc

Bericht door manonnos » 19-08-2011 10:00

Ik ben ook van plan een tweedehandse 207cc te gaan kopen.
Ben het forum al flink aan het afstruimen, naar dingen waar ik op moet letten bij aanschaf.

Dus alle tips en tricks zijn welkom, lijkt me zo vervelend als ik straks een mooie 207cc heb die meer in de garage staat dan bij mij.
Want ja tweedehands wilt dus ook zeggen geen service.

Zoals ik nu begrepen heb, moet ik letten bij proefrit of er geen waterschade aan de binnenkant is, de rubbers goed aansluiten.
liever 207cc zonder turbo, blijkt nogal veel problemen op te leveren.
dak natuurlijk keer open en dicht, ik kreeg ook een tip om met de auto (gesloten dak natuurlijk ;-) keer door de was straat te rijden.

Gerammel in de auto, blijkt dus ook nog wel een ding te zijn.

En wat nog meer???

Waar ik nog steeds niet overuit ben, is dat het olieverbruik zo hoog is, dat kan toch niet goed zijn?Heeft iets met de motor te maken die ook weer uit de mini cooper komt?Dat vind ik nog steeds iets raars?

Groetjes Manon

Een enthousiaste 207cc rijder in de toekomst!!:-)

Groetjes Manon

popi
Berichten: 17
Lid geworden op: 23-07-2009 14:38

Bericht door popi » 26-08-2011 20:18

hoi manonos wat betreft het oliegebruik,
ik heb de auto nou sinds 2 1/2 jaar (febr.2009) de eerste beurt inmiddels gehad inmiddels 33.000 km gereden nog geen druppel olie bij hoeven te vullen.
ik heb wel geen turbo.
Ik heb wel een iritant rammeltje gehad en wat bleek er zat een schroefje los in de achterbak aangedraait en nergens meer last van gehad.
ik vindt het een super auto.
en ben blij dat ik hem gekocht heb want ik heb nog nooit een cabrio gehad maar wel nog nooit zoveel plezier aan een auto beleefd. gr. Harrie.

manonnos
Berichten: 8
Lid geworden op: 18-08-2011 12:52

Bericht door manonnos » 05-09-2011 08:25

Hoi Harry,

Bedankt voor je reactie, daar word ik blij van!
Ik hoef ook geen turbo, ben niet zo,n scheurneus.
Dus misshien is dat olie verbruik alleen wel een probleem bij de turbo uitvoering.

Groetjes Manon

Plaats reactie