Wielbouten

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 207 CC
Plaats reactie
Fremer
Berichten: 9
Lid geworden op: 15-08-2010 14:23

Wielbouten

Bericht door Fremer » 16-08-2011 13:38

Hallo,

Ik ben in het bezit van een 207cc uit 2007. Daar zitten de originele 17" LM Hockenheimvelgen op gemonteerd. Nu heb ik 16" stalen velgen gekocht met winterbanden voor de komende winter.
Kan iemand mij vertellen of ik de huidige wielbouten kan gebruiken om de stalen velgen met winterbanden op de cc te monteren ? Of moet ik dan andere wielbouten gebruiken ?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvg,
Fremer

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 16-08-2011 18:31

originele lichtmetalen velgen hebben bouten die je NIET moet gebruiken bij stalen velgen en anders om ook nooit doen.

er zijn velgen waarbij het wel kan maar dat zijn universele velgen.

de velgen die jij hebt hebben speciale bouten, die bouten zijn t zelfde als die van challenger velgen en ouragan velgen.

je kan er voor kiezen om andere bouten er bij te kopen of andere velgen te kopen.

de bouten kan je halen bij je plaatselijke banden handel en waarschijnlijk ook bij de dealer of een demontage bedrijf. let wel op dat de kop van de bouten een andere maat kunnen hebben.

ik heb 2 setjes bouten liggen voor lmv en daarvan is 1 set dop 17 en de andere heeft dop 19 nodig.

let daar op om problemen te voorkomen mocht je ooit een band moeten wisselen.

groeten,
peter
Afbeelding

Fremer
Berichten: 9
Lid geworden op: 15-08-2010 14:23

Bericht door Fremer » 16-08-2011 18:46

206cc schreef:originele lichtmetalen velgen hebben bouten die je NIET moet gebruiken bij stalen velgen en anders om ook nooit doen.

er zijn velgen waarbij het wel kan maar dat zijn universele velgen.

de velgen die jij hebt hebben speciale bouten, die bouten zijn t zelfde als die van challenger velgen en ouragan velgen.

je kan er voor kiezen om andere bouten er bij te kopen of andere velgen te kopen.

de bouten kan je halen bij je plaatselijke banden handel en waarschijnlijk ook bij de dealer of een demontage bedrijf. let wel op dat de kop van de bouten een andere maat kunnen hebben.



ik heb 2 setjes bouten liggen voor lmv en daarvan is 1 set dop 17 en de andere heeft dop 19 nodig.

let daar op om problemen te voorkomen mocht je ooit een band moeten wisselen.

groeten,
peter
Dag Peter,

Bedankt voor je heldere uitleg. Ik ga dan andere bouten kopen voor de stalen velgen.

Gr, Fremer

cees
Berichten: 28
Lid geworden op: 15-10-2008 18:03

Bericht door cees » 17-08-2011 18:00

peter je verhaal over de bouten klopt deels ze hebben voor peugeot bouten gemaakt die zowel op staal als alu kunnen
heb ze zelf ook dan zit er een ring op die draaid voor alu en een taps stukje voor staal
Afbeelding

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 17-08-2011 18:17

cees schreef:peter je verhaal over de bouten klopt deels ze hebben voor peugeot bouten gemaakt die zowel op staal als alu kunnen
heb ze zelf ook dan zit er een ring op die draaid voor alu en een taps stukje voor staal
maar dat zou dan als je zonder wieldoppen rijd een heel vreemd gezicht zijn.

ik zou echt voor stalenvelgen andere bouten kopen.
Afbeelding

cees
Berichten: 28
Lid geworden op: 15-10-2008 18:03

Bericht door cees » 17-08-2011 18:20

ja dat is ook zo en als je aan de bout draaid zit die ring ook nog los ook
Afbeelding

Plaats reactie