Storend geluid bij gesloten dak

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 207 CC
Gast

Storend geluid bij gesloten dak

Bericht door Gast » 28-07-2008 12:18

Vraagje ???
Als het dak is dan hoor ik als ik over een weg met klinkers rijd in de achterstijl aan de bijrijderszijde een storend geluid.
Ben ermee bij de garage geweest, met een monteur even proef gereden en die zij meteen ik weet al wat het is.
Dus ik blij,nu heb ik begrepen dat de rubbers van het dak een keer zijn ingespoten om het knakkende geluid van het dak te verhelpen.
Hélaas is mijn probleem waar ik dus voor ging nu nog niet verholpen.
Het is moeilijk te omschrijven, maar ik ga het proberen.
Het is een rammelend geluid dat naar mijn mening ontstaat in de scharnierpunten in de achterstijl bij het kleine raampje achter, het is net als of er iets los op je hoedenplank ligt. Heb zelf al vanalles nagekeken in de kofferruimte, de rolbeugels achter enz.enz
Is er iemand die dit probleem ook heeft dan hoor ik het graag.
Groetjes Harry

robcctje
Berichten: 83
Lid geworden op: 20-06-2008 19:43

Bericht door robcctje » 29-07-2008 21:12

Hallo Harry

Kijk eens achter in je koffer bak.
Daar zie je een zwarte plastike plaat,met twee schroeven.
Het kan zijn dat er een van los is gerammelt,,,was bij mij zo.
Succes

Groetjes Rob en Inge

Gast

Bericht door Gast » 30-07-2008 11:52

Oké ga direct kijken, ik laat je weten of het is opgelost :)
Hélaas, alles zit goed vast, dus moet elders gaan zoeken.

Arno_207CC
Moderator
Berichten: 51
Lid geworden op: 05-07-2008 16:45

Bericht door Arno_207CC » 04-08-2008 19:01

Hallo Harry,
Zoals ik je gisteren al zei, heb ik dat ook (bij gesloten dak). :cry:
Mocht ik de oplossing vinden, dan laat ik het je weten.

mototheo
Hof-fotograaf
Berichten: 109
Lid geworden op: 23-07-2008 20:57

rammelend geluid

Bericht door mototheo » 07-09-2008 15:57

De rammeltjes die ik achter gehad heb waren met een gesloten dak beter te horen dan met geopend dak.

1. beschermplaat achter in kofferruimte: inbusschroeven waren losgerammeld, waardoor de plaat kon rammelen.
2. bij gebruik windscherm (bij gesloten kap laten zitten, maar omlaag geklapt) bleek het harde gedeelte van de veiligheidsgordel iets klem te zitten en tegen het harde kunststof van de achterbank / zijkant te trillen en te rammelen.
3. onder de afdekplaat in de kofferruimte in de ruimte van het reservewiel heeft een tijd een losse plug gelegen, die de ene keer klem zat tussen band en kast, maar de andere keer door een hobbel los kwam en lag te rammelen.

Ik hoop dat je er iets mee kunt.

groet

Theo
Tel je zegeningen, niet je beperkingen.

Gast

Bericht door Gast » 07-01-2009 20:38

Hoera.
Heb vandaag mijn CC bij de dealer opgehaald i.v.m de irritante rammel rechts achter in de kofferbak.
Was al verscheidene keren bij Nefkens eindhoven geweest maar daar werd ik telkens met wat spray op de rubbers weer naar huis gestuurd met de woorden ( zo nu zal het wel over zijn )
Ben dus nu naar een andere garage geweest ( Nefkens Veldhoven ) en wat blijkt zij wisten het probleem wel te vinden.
Het betreft het kleine raampje rechts achter wat in een slee zit en die geleid weer door een rubbere strip, als het dak open is dan word het geheel als het ware in elkaar gedrukt en kan het geen rammel veroorzaken vandaar dat het ook alleen hoorbaar is bij gesloten dak.
Ze hebben de achterbank en de zij bekleding verwijdert om de rubber vast te zetten en het probleem is opgelost. Eindlijk na ruim een jaar een rammelvrije cc 3 x Hoera voor Nefkens Veldhoven.
Was tevens een tijd geleden met het wassen van de auto tot de ontdekking gekomen dat de voorschermen links en rechts bij de aansluiting op de A stijl los waren gekomen, ik had dit ook even gemeld omdat de cc toch bij de garage was voor de reparatie van de rammel.
Na onderzoek was de conclusie dat allebei de schermen door middel van een bout en lijm vast behoren te zitten maar de lijm had dus losgelaten en die hebben ze ook meteen weer vastgezet. Ik weet niet of er andere 207 cc rijders dit ook hebben opgemerkt maar anders is het beslist een even de moeite waard om het na te checken.
Als je de deur open zet dan hoef je meer heel licht boven aan het spatbord te trekken en dan komt het al los, want de monteur die vertelde eerst tegen mij we zullen eens gaan kijken bij een model in de showroom.
Hij deed de deur open en zei kijk maar deze zit gewoon vast, :( niet dus !!!!!!! vond het eigenlijk wel komisch maar ik had dus wel meteen mijn gelijk.
Dus ik zou zeggen kijk het even na, als je nog garantie hebt kan je het beter nu treffen als dat je straks zelf voor de kosten moet opdraaien.

Klaas
Berichten: 2
Lid geworden op: 28-03-2009 16:53

Bericht door Klaas » 28-03-2009 17:02

Hallo, mijn peugeot 207cc heeft ook een vreemd geluid rechtsachter bij gesloten kap. Soms dan knapt het zo hard dat je er van schrikt. Maandag gaat hij naar de garage en hopelijk kunnen ze het vinden.

Gast

Bericht door Gast » 29-03-2009 22:20

Succes, ik hoop dat ze je kunnen helpen. Ik ga met de mijne ook weer terug want het irritante geluid is na een maand weer terug gekomen.
Lijkt me toch een moeilijke klus om het op te lossen :? :?:

lidyalt
Berichten: 5
Lid geworden op: 25-04-2009 17:56

Bericht door lidyalt » 25-04-2009 17:58

Harry schreef:Succes, ik hoop dat ze je kunnen helpen. Ik ga met de mijne ook weer terug want het irritante geluid is na een maand weer terug gekomen.
Lijkt me toch een moeilijke klus om het op te lossen :? :?:


Beste Harry,

Ik ga woensdag naar de garage met mijn 207cc: hij is al drie keer bij de garage geweest: rubbers ingespoten, reservewiel vastgezet, dakpennen geisoleerd ...en nog blijft er een 'klapperend' geluid achter in de auto (alleen bij gesloten dak). Ik heb jullie aantekeningen in een email gezet en zal dit bij de garage aankaarten .. Hopelijk biedt het een oplossing.

Ik hou deze site in de gaten.

Groet,
Lidy

lidyalt
Berichten: 5
Lid geworden op: 25-04-2009 17:56

"Klapperend geluid" dak/achterzijde

Bericht door lidyalt » 09-05-2009 09:56

Update: inmiddels heeft de auto 5 dagen bij de garage gestaan en zijn alle aanpassingen vanuit Peugeot-NL verricht: isolatiesokken om de dakpennen, inspuiten rubbers, vastzetten reservewiel, verwijderen achterbank (om te kijken of daar wellicht iets niet in orde was) ... maar helaas, men kan niets vinden.

Mijn geweldige garage (Peugeot Davo Rotterdam, Koningsweg) weet het niet meer en e.e.a. is opgenomen met Peugeot NL die contact met Peugeot Frankrijk gaat opnemen om te kijken wat er gedaan wordt. Mijn garage vermoedt dat er een expertiserapport opgesteld gaat worden, maar 'hoe verder' is nog onduidelijk.

Gelukkig erkent men het geluid en wordt er alles aan gedaan ... Het is nog niet opgelost, maar wie weet ..

Overigens heb ik tevens een klacht ingediend over het 'oxideren' van de chrome rolbeugels. Deze zijn met speciaal materiaal gereinigd en behandeld. Mocht zich dit weer voordoen, dan worden de beugels vervangen.

Al met al na een maand Peugeot-eigenaar, verloopt alles verre van vlekkeloos, maar de service is erg goed.

Plaats reactie