Slechte GPS ontvangst op iPhone met dak open

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 207 CC
Plaats reactie
macpro
Berichten: 171
Lid geworden op: 26-05-2010 20:56

Slechte GPS ontvangst op iPhone met dak open

Bericht door macpro » 13-05-2012 22:02

Heb een gevalletje "snap er niets van".

De afgelopen dagen weer lekker open gereden in de 207cc. En ik had ontdekt dat TomTom in de laatste iPhone update een optie "Navigeer via kronkelweggetjes" had toegevoegd. Altijd leuk want met het dak omlaag neem ik zelden de snelste route van A naar B.

Maar het werkt niet echt. Of beter gezegd: echt niet. Binnen een minuut of 5 zegt TomTom dat er een slechte ontvangst van het GPS signaal is en ben ik mijn route kwijt.

In mijn Citroën C5 (met panoramadak) heeft diezelfde iPhone met TomTom geen enkel probleem. De GPS ontvangst is daar goed en blijft daar ook na een half uur nog steeds uitstekend.

En in beide auto's is de iPhone op dezelfde manier gemonteerd: in een Brodit houder, direct rechts naast de radio.

Wie heeft hier een goede verklaring voor, want ik zou eerder verwachten dat ik die problemen in de C5 zou krijgen dan in een 207cc.

(En nee: ik heb nog niet in de 207cc getest met dak dicht. Daarvoor was het te mooi weer.)
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 29-05-2012 22:54

zit er nog een andere gps ontvanger in? want dit kan de andere ontregelen.

macpro
Berichten: 171
Lid geworden op: 26-05-2010 20:56

Bericht door macpro » 30-05-2012 22:24

Dat is een interessante benadering.
Kun je daar eens wat meer over vertellen?

Want er zit inderdaad een andere GPS ontvanger in de Peu.
De standaard radio is vervangen door een Kenwood unit met navigatie en de GPS module daarvan zit ongeveer onder het display van de boordcomputer.
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 03-06-2012 12:46

De al aanwezige GPS-muis geeft storing.

In mijn volvo had ik een computer met gps-muis. Tomtom had in die auto ook kuren. Op vakantie in een mustang, of in de andere auto ook zonder navigatie deed de tomtom het vlekkeloos.

Mijn 206cc had bij de testrit nog de oude radio met navigatie ook kenwood, tomtom mee omdat ik het daar niet kende en de tomtom werkte niet goed, geen / slechte ontvangst. Bij aankoop is in diezelfde auto een nieuwe radio gegaan en de kenwood inclusief gps-muis eruit. De tomtom doet het in deze auto nu ook zonder problemen.

macpro
Berichten: 171
Lid geworden op: 26-05-2010 20:56

Bericht door macpro » 03-06-2012 13:18

Hmm, jouw verhaal komt goed overeen met mijn bevindingen.
Eens kijken of we daar op een creatieve manier mee om kunnen gaan.

TomTom hoef ik niet altijd te gebruiken, daar is immers de Kenwood voor.
Maar EveryTrail om de route op te nemen wel.
En die heeft vergelijkbare problemen.
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety

Plaats reactie