temperatuur koeling motor

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 207 CC
Plaats reactie
Ed
Berichten: 6
Lid geworden op: 22-09-2012 15:18

temperatuur koeling motor

Bericht door Ed » 29-01-2013 14:33

Vanmorgen na enkel minuten met airco aan te hebben gereden ging mijn temperatuurmeter plots in het rood.
Op mijn werk aangekomen en de auto ca 5 uur niet te hebben gebruiken getracht te starten. Auto sloeg in eerste instantie niet aan maar na aanhoudend proberen deed hij het eindelijk.
Lampje van de temperatuurmeter ging direct branden en de meter vol in het ROOD. Temperatuur kon onmogelijk hoog zijn immers hij had 5 uur stil gestaan.
500 meter van mijn werk zit een Peugeot garage waar ik direct naar toe ben gegaan. Toen ik de auto uit deed bleef mijn koelvin ca 5 min. hard doordraaien. Blijkt koelwatertemperatuur-sensor te zijn. Kosten sensor ca 38,- totaal met montage een klein beetje koevloeistof en montagering 91.15,- incl btw.

Met de monteur gesproken te hebben zegt hij dat dit vaker voorkomt.

Bij het verlaten van de garage, probleem tot op heden opgelost????

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 29-01-2013 14:56

temperatuur sensoren gaan wel eens kapot.
ik geloof dat veel auto's er 2 hebben. een voor de computer en een voor het sturen van de koelvin en dashboard meter.

mijn 206 steeg de temperatuur ook niet logisch snel en geregeld in het rood enkele minuten later zakte de temp ineens terug.
ik wist dat er niks met de motor was dus heb ik zo een tijdje gereden.
toen nieuwe tempsensor gehaald bij auto materialen zaak en er in gezet. kosten ca 40 euro
tot op heden geen problemen meer gehad.
Afbeelding

Fremer
Berichten: 9
Lid geworden op: 15-08-2010 14:23

Bericht door Fremer » 11-03-2013 19:00

Toevallig van de week een brief van Peugeot Nederland gehad voor een terugroepactie betreffende de temperatuursensor. Heb een 207cc Griffe uit 2012. Sensor wordt gratis vervangen.

Ed
Berichten: 6
Lid geworden op: 22-09-2012 15:18

temperatuur koeling motor

Bericht door Ed » 20-03-2013 19:59

Vandaag naar de Peugeot geweest ivm brief terugroepactie. Mijn sensor had ik namelijk 29-01-2013 door defect laten vervangen. Monteur vertelde mij vandaag dat bij de nieuwe types de sensor ingebouwd is in een sensorhuis ???????. En dat het vervangen van een sensor (bij een defect bij de nieuwe types) het gehele huis vervangen moest worden. Nu hebben ze de sensor weer los van het huis geplaatst zoals bij de oudere types.
Kortom een heel verhaal maar de reparatiekosten krijg ik niet terug.

Wel vreemd als peugeot weet dat deze sensors vaker stuk gaan. :cry:

Plaats reactie