Probleem na handmatig sluiten dak

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 307 CC
Plaats reactie
Davidenko
Berichten: 6
Lid geworden op: 24-03-2011 13:34

Probleem na handmatig sluiten dak

Bericht door Davidenko » 25-03-2011 20:12

Hallo mensen.

Ik heb een peugeot 307cc en nu heb ik de zelfde fout gemaakt als vele anderen.Het contact uitgezet terweil hij nog aan het sluiten was. Ik ben bij de peugeot garage geweest, deze hebben de ontlastnippel open gedraaid aan de 2 kabeltjes aan de zijkant getrokken en het dak handmatig gesloten.1 maal thuis gekomen ging het dak niet meer open dat wil zeggen, ik hoorde de pomp wel gaan maar het lijkt of er geen aandrijving is. Ik heb het 1 en ander uit geprobeerd en als ik aan de 2 kabeltjes trek dan kan ik wel gewoon het dak openen en sluiten en lijkt of er niets aan de hand is. Weet iemand misschien of er ergens een hendeltje zit waarmee ik de aandrijving weer op normaal kan zetten en dat ik niet aan de kabeltjes hoef te trekken om het dak te openen en te sluiten?

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen..

Met vriendelijke groet,

David

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 25-03-2011 20:38

mischien een domme vraag maar is de nippel na dat het dak gesloten was weer dicht gedraaid?

of het olie nivo gedaald (lucht in de leiding).

ik noem maar wat op wat mij logies lijkt ik het er zelf geen ervaring mee.

oplossing horen we ook graag.

groeten,
peter
Afbeelding

Davidenko
Berichten: 6
Lid geworden op: 24-03-2011 13:34

Bericht door Davidenko » 27-03-2011 12:37

Beste Peter,

Het probleem is puur dat de 2 kabeltjes op 1 of andere manier weer strak gezet moeten worden door een handeling van een schroef of iets dergelijks omdraaien ofzo.

Als ik zelf aan de kabeltjes trek dan lijkt of er totaal geen probleem is met de auto verder en sluit en opend het dak fantastisch.

Groeten

Davidenko
Berichten: 6
Lid geworden op: 24-03-2011 13:34

Probleem dak

Bericht door Davidenko » 30-03-2011 16:17

Ik ben gisteren naar een andere garage geweest en deze vertelde mij dat ik de peugeot via de computer weer in de 0-stand moet laten zetten.
Het dak kan nu niet bepalen in wat voor stand hij nu staat en dat moet dus opnieuw bepaald worden.

Ik ga er van de week mee naar de garage.

Groeten

macpro
Berichten: 171
Lid geworden op: 26-05-2010 20:56

Bericht door macpro » 30-03-2011 19:33

Overweeg eventueel de SmartTop module voor de Peugeot 307cc van Mods4Cars. Dan kun je voortaan wel de sleutel uit het contact trekken terwijl het dak open of dicht gaat.

SmartTop 307cc
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety

Davidenko
Berichten: 6
Lid geworden op: 24-03-2011 13:34

Bericht door Davidenko » 08-04-2011 09:46

Ik ben naar een andere peugeot dealer geweest, ze hebben een computer aangesloten op de auto en er zat een storing in, deze is gewist.
Helaas heeft dit het probleem niet opgelost, het kost wel voor 10 minuten maarliefst: 51 euro.

Ik moet volgende week vrijdag terug, ze gaan nu alle bekleding loshalen in de kofferbak om te kijken hoe ze die kabeltjes weer strak kunnen krijgen door een mechaniekje terug te zetten.

Al met al een heel groot probleem als je je dak niet helemaal opend.

Plaats reactie