Cabrio dak defect

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 307 CC
Plaats reactie
edje70
Berichten: 2
Lid geworden op: 06-03-2012 16:05

Cabrio dak defect

Bericht door edje70 » 08-03-2012 18:37

Hoi allemaal,

Ik zit met het volgende probleem en hoop dat iemand me kan helpen;

Moe van het werk kom ik aan in de parkeergarage met mijn 307 cc uit 2006 waarna ik
op de knop druk om het dak te sluiten. Alles verloopt volgens plan
totdat mijn dak er weer op zit en de kofferbak wagenwijd open blijft staan.
na een half uur lopen proberen en rommelen zo boos geworden dat ik de kofferbak met veel kracht zelf dichtgedrukt heb.. Superstomme actie natuurlijk.. Naar de peugeot dealer geweest die mij melde dat de stangetjes in mijn kofferbak verbogen waren en rechtgebogen zouden moeten worden. Maar aangezien ze 3 uur a totaal 255 euro totaal verder waren en er nog niets was gebeurt heb ik ze gevraagd het dak gewoon dicht te maken.

Ik durf niet te vragen of iemand hier ervaring mee heeft omdat waarschijnlijk niemand zo stom is als ik maar heeft iemand enig idee wat er precies moet gebeuren en welke kosten ik kan verwachten?

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 08-03-2012 21:06

dat is een minder leuk verhaal.

eerst is het denk ik belangrijk te weten waarom de achterklep niet dicht ging.
als er alleen maar een stukje staal gebogen is lijkt het me dat je het zelf ook nog wel zou kunnen herstellen (in geval van nood uit een sloop auto halen).

mischien kan je met je dealer een prijs afspreken om het te repareren.

ik heb er geen ervaring mee.
ik hoop dat de "schade" meevalt en dat het goed hersteld kan worden.
Afbeelding

edje70
Berichten: 2
Lid geworden op: 06-03-2012 16:05

Bericht door edje70 » 11-03-2012 09:00

Dank je voor je reactie. Ik baal er nog steeds van maar maak me een beetje zorgen over de forse prijzen die de dealer hanteerd. Ik ben hier in Hilversum bij een peugeut dealer geweest, heb aan hun ook alles uitgelegd en deze man kon mij niet zeggen wat het ging kosten want ze moesten eerst even kijken.. Dat kijken kostte me 255 euro want verder is er niets gedaan.
Zodoende vind ik het moeilijk een prijsafspraak te maken want ik heb hier dus helemaal geen verstand van. Mischien wel een optie om naar een 'gewone' garage te gaan. Ik ga er in ieder geval even achteraan want het warme weer is in aantocht en dan wil ik graag weer kunnen genieten.

Plaats reactie