Dak wil niet openen

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 307 CC
Plaats reactie
Warwan
Berichten: 1
Lid geworden op: 21-10-2008 20:27

Dak wil niet openen

Bericht door Warwan » 21-10-2008 20:32

plotseling (voorheen ging het probleemloos) wil het dak niet meer openen.
contact aan, handrem erop, knop in middenconsole vasthouden, ramen gaan allemaal omlaag, achterklep opent, "vleugels" klappen op, spanning gaat van het dak...... en dan..... een zoemende elektromotor en de melding op het display "bewegingsfase dakmechinsme niet afgemaakt"

Is er een quickfix ? hoe kan ik dit verhelpen of moet hij naar de peugeotdealer ?

is het dak (zelf) opnieuw te initialiseren ? zo ja hoe ?

Alvast bedankt.

Warwan.

ccfever
Site Admin
Berichten: 298
Lid geworden op: 16-06-2008 22:08

Bericht door ccfever » 21-10-2008 22:34

hoi,
het lijkt me een sensor probleem te zijn, zeker omdat een deel van de cyclus wordt afgemaakt.
Als ik jou was zou ik toch even bij de dealer het geheugen laten uitlezen zodat ze wellicht de fout snel gevonden hebben.
Verder zou het(uitzonderlijk) de hydraulische pomp kunnen zijn(je hoort blijkbaar wel de pomp aanspringen, maar er wordt geen druk opgebouwd o het dak in beweging te brengen)
groet en veel succes ermee,
CCFever.

ps. als je de duitse taal een beetje beheerst kun je ook eens bij onze zustersite www.ccfreunde.de kijken, daar rijden meer 307 CCfans rond.
CC's make the world a better place!

CCyrille
Berichten: 1
Lid geworden op: 18-09-2008 14:18

dakproblemen

Bericht door CCyrille » 28-05-2009 21:15

hallo CC vrienden, ik heb hetzelfde probleem bij mijn 307cc. Alleen doet het probleem zich bij mij voor als de auto in de felle zon heeft gestaan ( zwarte cc ) na een 15 km rijden functioneert het dak weer. Is het probleem al verholpen bij jou en wat was het euvel. Ik ben erg benieuwd daar wij over 3 weken naar sicilië gaan en ik daar lekker wil cabrio-en.

Groetjes Cyrille

jrtx081
Berichten: 123
Lid geworden op: 07-09-2008 13:47

Bericht door jrtx081 » 05-06-2009 12:09

Bij mijn 307 cc bleef de achterklep na het openen van het dak een klein stukje openstaan.

Na 4 uur zoeken door de dealer bleek dat de accu bijna op was, en daardoor het dak in storing ging.

Voor de rest weinig problemen met de 307 CC :D

groet

Jasper
Jasper 206 cc, Megane CC, 307 CC, Vw Eos, Zilvere Opel Astra Twintop, a4 Cabrio, Mini cabrio, a4 cabrio new model, 911 cabrio, 370z, Vw eos

Plaats reactie