Losse onderdelen

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 308 CC
Plaats reactie
inprescom
Berichten: 101
Lid geworden op: 19-06-2009 14:59

Losse onderdelen

Bericht door inprescom » 27-07-2010 11:10

Terugkomend van de Betuwe rit blij verrast met twee afgebroken losse kunststof onderdeeltjes in de kofferbak, na veel zoekwerk blijkt dat het een steuntje te zijn waarop een gedeelte van de kap op rust. Het andere onderdeel is niet te herlijden. Maandag direct naar de garage en ja hoor ook zij begrepen er niets van, toch nog maar even in de showroom gekeken naar een nwe. exemplaar maar ook door hen is het onderdeel niet te vinden.
De afgebroken onderdeeltjes maar achtergelaten zodat ze het kunnen opzoeken in het zgn. handboek.
Ik verwacht dat het nog even op zich laat wachten en ben zeer benieuwd of het garantie is of dat er een rekening bet. moet worden.
Altijd op zoek naar ......

nander
Berichten: 30
Lid geworden op: 17-06-2008 11:09

Re: Losse onderdelen

Bericht door nander » 27-07-2010 23:20

kan je nog ff een foto uploaden van je 308CC ? byzonder mooie velgen 5 gaats met spacers volgens mij, ben benieuwd, zou ook mooi kunnen staan onder een 207cc...gr
De wijzen komen uit het Oosten....

inprescom
Berichten: 101
Lid geworden op: 19-06-2009 14:59

Nander

Bericht door inprescom » 29-07-2010 15:08

Het zijn inderdaad 5-gaats 18-inch velgen incl. michelin pilot sport banden en voorzien van spacers. Had liever gehad dat de velgen iets meer naar buiten zouden komen maar dan hadden er adapters op gemoeten met als consequentie dat de ET-waarde niet meer klopt en de druk op de willlagers toeneemt met alle risico's van dien.
Zit nog wel te denken om de auto te laten verlagen maar dit gaat dan weer ten koste van het comfort, ook nu is de auto al redelijk hard.

Wil je aanraden om geen velgen te nemen met een gepolijste rand, zeker omdat deze binnen de kortste keren (steenslag) lelijk worden.
Ook een RVS rand vergt al veel onderhoud en ik heb ook al gez.... gehad met mijn velgen.

Ben er van overtuigd dat ze op een 207 ook super staan, heb zelf nog in dubio gestaan om een velg te nemen in de kleur zwart maar dan met een rode bies maar ik dank dat het snel gaat vervelen.

Je moet eens kijken naar de site van "de snelle leeuw" daar staat nu een zwarte 207 die iets verlaagd is, ziet er gelijk erg dik uit.

Succes, gr. André
Altijd op zoek naar ......

inprescom
Berichten: 101
Lid geworden op: 19-06-2009 14:59

Losse onderdelen

Bericht door inprescom » 04-08-2010 14:12

Vanmorgen contact gehad met de dealer, helaas klopt mijn vermoeden want het ene onderdeeltje (zgn.dempertje) is in bestelling "kan nog wel even duren" en het andere is niet te vinden.
Al met al voorzie ik dat dit een langdurig verhaal gaat worden, het is niet zo dat de auto uit elkaar valt omdat het onderdeeltje er niet meer opzit maar nu steunt de kap direct op het ijzer, het zgn. dempertje zit er niet voor niets op lijkt me ! Wordt vervolgd.

gr. André
Altijd op zoek naar ......

inprescom
Berichten: 101
Lid geworden op: 19-06-2009 14:59

Losse onderdelen

Bericht door inprescom » 12-08-2010 11:47

Weer ruim een week verder en het gaat nu een soap worden want het onderdeeltje (dempertje) is bij de garage zoek geraakt.
Op mijn vraag wanneer het komt werd ik aangestaard met "hoe bedoel je", oftewel er is niets aan gedaan !!
Heb me nog redelijk in kunnen houden en een hernieuwde poging gedaan om het onderdeeltje alsnog in mijn bezit te krijgen, heb me wel voorgenomen dat mits het er volgende week niet is ik het persoonlijk uit de demo ga halen welke bij hen rondrijdt.

gr. André
Altijd op zoek naar ......

inprescom
Berichten: 101
Lid geworden op: 19-06-2009 14:59

Losse onderdelen

Bericht door inprescom » 19-08-2010 10:20

Zo, vanmorgen eerst weer eens een bezoek gebracht bij de dealer en ja wel, het dempertje is binnen !! Volgens de dealer was het nog een hele klus om het onderdeel nr. te achterhalen, lijkt me logisch want ook het voorb. was zoek geraakt bij hen. Heb niet eens gevr. wat het gaat kosten, ga er vanuit dat het nog garantie is.

gr. André
Altijd op zoek naar ......

Plaats reactie