Storend geluid bij gesloten dak

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 308 CC
Plaats reactie
inprescom
Berichten: 101
Lid geworden op: 19-06-2009 14:59

Storend geluid bij gesloten dak

Bericht door inprescom » 01-08-2011 23:02

Sinds enkele maanden hebben wij een storend geluid bij gesloten dak (gelijk aan de topic van de 207CC), auto is al bij de garage geweest maar is niet verholpen.
Wie kan ons hierover informeren want het is een irritant geluid bij het rijden.

b.v.d. André
Altijd op zoek naar ......

forget_to_remember_
Berichten: 3
Lid geworden op: 20-10-2011 00:29

Bericht door forget_to_remember_ » 20-10-2011 22:57

Beste André,


jammer genoeg blijk ik hetzelfde probleem te hebben. Bij elke ongelijkheid op de weg begint het achteraan in de wagen (ik vermoed de achterruit) te trillen. Zéér vervelend. Het geluid blijkt te komen van net boven de achterruit (dus waar het dak wordt geplooid zeg maar).

Ik ga één van de volgende dagen eens een telefoontje doen naar m'n dealer, hopende dat zij een oplossing bieden.


Groeten,
Kevin

inprescom
Berichten: 101
Lid geworden op: 19-06-2009 14:59

Storend geluid bij gesloten dak

Bericht door inprescom » 24-10-2011 21:28

Beste Kevin, denk dat ik het heb gevonden !!
Vorige week het dak half open gezet en nomaals de bus met siliconen spray ter hand genomen, bij nader onderzoek bleek er een stukje zgn. afdekvilt op de punten te zitten die in het bovenste dak gedeelte vallen bij het sluiten van het dak
Aan de rechterkant waar ook de rammel vandaag kwam was het afdekvilt
eraf geschuurd o.i.d. maar heb er een ander stukje vilt opgeplakt en de rammel is sindsdien verdwenen.

Wel jammer dat ze het bij de garage niet hebben kunnen vinden overigens.

Succes met je zoektocht, groeten.

André
Altijd op zoek naar ......

forget_to_remember_
Berichten: 3
Lid geworden op: 20-10-2011 00:29

Bericht door forget_to_remember_ » 01-11-2011 03:05

Beste André,


ik had al zo'n vermoeden dat het probleem zich voordeed bij (één van) deze 2 punten. Die zogenaamde afdekvilt vangt eigenlijk de trillingen op en zorgt ervoor dat je hier dus geen last van hebt. Ook bij mij is deze een beetje 'vervaagd' en er hangt nauwelijks nog vilt aan.

Ik heb sowieso een afspraak bij de garage voor desbetreffend probleem, volgende week maandag. Ik zal bovenstaande beschrijving voorleggen en dan moeten zij het maar oplossen. Dat ze er zelf maar wat vilt aanplakken, garantie = garantie ;-) Hoort niet te gebeuren bij een wagen van één jaar oud.

Als ik nieuws heb laat ik hier zeker en vast een bericht achter.

Groeten

forget_to_remember_
Berichten: 3
Lid geworden op: 20-10-2011 00:29

Bericht door forget_to_remember_ » 08-11-2011 17:58

Helloow,


blijkbaar een "gekend" probleem bij de (misschien ook 307CC) en 308CC: het zéér irritante gerammel achteraan in de wagen wanneer je bv. over een kasseienweg, verkeersdorpel, riooldeksel of weet ik welke andere oneffenheden op de weg rijdt. Jammer genoeg weet blijkbaar niet elke garage/persoon waar het probleem zich net situeert.

Plaats van het probleem

Afbeelding

Afbeelding

Het doet zich namelijk voor bij de 2 zwarte punten die in het dak klikken wanneer je het dak opstelt (net boven de achterruit). Rond deze punten zit een soort afdekvilt, dat de trillingen hoort op te vangen. Na (ocharme) 1 jaar tijd bleek deze vilt, zowel links als rechts, voor 90% "afgeschuurd" te zijn. Met als gevolg dat deze 2 punten zonder enige vorm van afdekking zo in het dak geklikt worden. Dit veroorzaakte dan op zijn beurt dit gerammel (hard plastic van de punten tegen het hard plastic van de hiervoor voorziene gaten in het dak), waar steeds meer en meer eigenaars last van beginnen te krijgen.

Oplossing

Afbeelding

Afbeelding

Je kan er het makkelijkste bij door gewoon de wagen in cabriostand te zetten. Achteraan in de koffer zie je dan meteen links en de rechts de 2 betreffende punten. Indien er nog wat vilt aanhangt, verwijder dit handmatig (wrijven of beetje krabben met je nagel is al genoeg) en maak deze punten zuiver. Plak hier zelf opnieuw wat vilt aan (verkrijgbaar bij Hubo, Brico, e.d.), best met wat secondelijm. Zeker niet teveel lijm gebruiken, kwestie om tijdens de zomer uw dak nog open te krijgen :mrgreen: .
Mijn dealer heeft me aangeraden om dit telkens bij een onderhoud te laten controleren, en indien nodig opnieuw wat vilt te laten aanbrengen. Dit zou kostenloos gebeuren en viel (bij mij dan toch) onder garantie.

Voila!

Grtz,
Kevin

inprescom
Berichten: 101
Lid geworden op: 19-06-2009 14:59

Storend geluid bij gesloten dak

Bericht door inprescom » 10-11-2011 22:50

Het onderdeelte na veel uitpluizen op de zgn. stuklijst toch best. bij de dealer en heb bericht gehad dat het binnen is.
Ben ervan overtuigd dat het nu opgelost moet zijn, als het onderdeel tenminste de juiste is natuurlijk.

gr. André
Altijd op zoek naar ......

inprescom
Berichten: 101
Lid geworden op: 19-06-2009 14:59

Storend geluid bij gesloten dak

Bericht door inprescom » 02-10-2012 16:14

Helaas is de rammel weer terug, het vilt (zie andere reacties) is vervangen en het heeft de hele zomer goed gefunctioneerd maar nu het weer wat kouder wordt begint het irrirtant rammelen weer vanvoorafaan.

Nu komt het geluid ergens anders vandaan maar ik hoop dat het toch met het vilt te maken heeft.

Ben zo wie zo niet helemaal tevreden met de algehele bouwkwaliteit van alle kunststof delen zoals bumpers en spatborden overigens.

Ook de kunststof chroomdelen o.a. in de grill zijn niet van topkwaliteit.

Ben benieuwd naar de bevindingen van andere 308CC gebruikers.

Groeten.

André
Altijd op zoek naar ......

Plaats reactie