Permanente 12 Volt voeding

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 308 CC
Plaats reactie
X-Ray
Berichten: 2
Lid geworden op: 15-12-2013 00:11

Permanente 12 Volt voeding

Bericht door X-Ray » 15-12-2013 15:50

Beste collega's

Ik wil een omgebouwde Apple AirPort express in mijn 308cc uit 2009 installeren, zodat ik muziek van min iPhone of later ipad mini kan streamen naar de installatie (via aux).

Mijn vraag is wat is de beste en verstandigste manier om de permanente 12 volt te realiseren? Waar kan ik deze het beste van af takken? Ik wil de aansluiting in het dashboard kastje aanleggen.

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Groetjes, Raymond

macpro
Berichten: 171
Lid geworden op: 26-05-2010 20:56

Bericht door macpro » 16-12-2013 17:32

Gaat dit handig zijn?
Volgens mij moet je dan iedere keer in je AirPlay instellingen kiezen om de muziek naar de AE in de auto te sturen.
Waarbij ik dus gemakshalve aanneem dat je muziek van de iPhone ook wel eens via de luidspreker/hoofdtelefoon wil laten gaan.
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety

X-Ray
Berichten: 2
Lid geworden op: 15-12-2013 00:11

Bericht door X-Ray » 17-12-2013 10:40

Beste macpro,

Bedankt voor je meedenken. Dit is wat mij betreft bijzonder handig. Ik luistrer nooit muziek via de luidspreker of hoofdetelefoon van de iPhone of iPad.

In dit geval dien ik om het toestel aan te sluiten steeds het dasboard kastje open te maken en kabels in te pluggen. Bij mijn oplossing zet ik hem gewoon op de standaard in de auto en kan ik zodra ik in de buurt van de auto ben al met 2 veegjes de muziek naar de AE in de auto sturen.

Nu nog permanente 12V om de omgebouwde AE te voeden.

macpro
Berichten: 171
Lid geworden op: 26-05-2010 20:56

Bericht door macpro » 17-12-2013 16:44

Als je toch al een standaard hebt kan het eenvoudig zijn om de kabels daar al in op te nemen?
Ik gebruik zelf altijd Brodit houders voor onze iPhones.
Zie ook het draadje van onze Peu op het 207 forum: Laat die zon maar komen!.
Misschien brengt je dat nog op ideeën.

(Ik ben nl. zo'n zeur die gewoon de iPhone in de houder wil prikken en klaar. Als daar nog handeling bij komen ben ik niet heppie.)
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety

Plaats reactie