cabriotour voor stichting kika 14 juni 2015

Heb je zin om een rit te organiseren en/of een oproep te doen, post je informatie dan hier.
Plaats reactie
hornsveld
Berichten: 49
Lid geworden op: 08-08-2014 18:43

cabriotour voor stichting kika 14 juni 2015

Bericht door hornsveld » 10-02-2015 11:37

Ga jij ook mee ?

Save the date: 14 juni 2015 is het weer zo ver: de jaarlijkse Cabriotour voor Stichting KiKa. Alle details volgen zo snel mogelijk via deze website en Sociale Media kanalen, of schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief. De afgelopen jaren heeft dit bijzondere evenement samen ruim 50.000 Euro opgeleverd en daar willen we dit jaar weer wat bij doen natuurlijk! Iedereen kan dit jaar zijn of haar steentje bijdragen: met of zonder Cabrio... Doe mee en zet kinderkanker op een achterstand. Heeft u al ideeën of suggesties om dit evenement tot een succes te brengen

Meer info op:
http://cabriotour.nl/2015-cabriotour-vo ... ting-kika/

Afbeelding
Peugeot 308 CC Féline 1.6 THP automaat. Nav, 18inch, Grijs/wit leer, Trekhaak afn, parkeersensoren voor/achter, enzv....

Oscar
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-06-2014 20:57

Bericht door Oscar » 16-02-2015 02:08

)

Hallo mensen,

hier wil ik wel graag even op reageren.
Ik wil graag hieraan meedoen. Of iets soortgelijks, een soortgelijk evenement of eenmalige actie in het klein met 1-5 mensen.
Mijn vraag is, waar wordt deze kika rit gereden? Of zijn er verschillende startplaatsen?

Ik heb mij zelf enkele jaren geleden als vrijwilliger aangemeld bij de stichting "Make a wish" maar hoor niets van. Ik heb verteld dat ik in het verleden organsator was bij een regionaal mortorclubje in Zuid West Limburg met een 50 tal AKTIEVE leden, en 6 jaren lang een rit van uitsluitend zijspanmotoren met als gast in het zijspanbakje een gehandicapt "kind" heb ge-organiseerd. Soms ook al wat ouderen maar geestelijk een kind. Het eerste jaar waren er 45 zijspan combinaties, het laatste jaar 95 combinaties. Naast de rit was er die dag een attactie bv een dolfijnen show bezoeken (Stein / Geleen) enz. Daarna was er na de rit een koffietafel voor iedereen die meegedaan had als deelnemer of vrijwiliger, verpleger enz. dat waren al eens ooit 400 mensen totaal!! Voor die koffietafel was mijn sponsor, waarvoor nog altijd mijn grote dank, bakkerij Erckens uit (meen) Brunssum. 100 vlaaien, 600 broodjes, 300 krentebollen tegen zeg maar benzinevergoeding, een vrachtwagen vol!
Bij de start werd er van ieder zijspancombinatie een foto gemaakt door de lokale fotograaf (Meerssen) die een oud klassenkameraad van me was. Na de koffie tafel waren deze klaar en afgedrukt en geplakt op een mooie oorkonde en kreeg zowel de zijspanrijder als zijn "gastje" dit certificaat met foto als herinnering. ´s avonds was er dan nog een party met bbq voor de motorrijders onderling, die bleven kamperen in ons club weitje. Ja, dat is dus 30 jaar geleden ondertussen maar het was machtig mooi en een machtig mooie (motor) tijd. Geweld? Nooit meegemaakt in 12 jaren nagenoeg wekelijks op een motorevenemet. Zelf heb ik een 50 tal evenementen ge-organiseerd. Ook nooit wat gebeurd. ook geen diefstal of iets.
En eerlijk gezegd, denk ik dat dat tegenwoordig nog zo is. Zelfs de ruigere clubs maakten nooit problemen . Denk dat dat negatieve imago van de motorwereld vooral van de pers komt.

Nu dus, van "make a wish" op bovenstaand verhaal nooit een reactie gekregen. Ik doe graag iemand een plezier. Ik woon in het prachtige Mergelland en heb een cabrio en een motor met zijspan, dus waarom zou ik niet eens iemand willen oppikken en een leuke middag met hem maken door wat rond te toeren en een ijsje te eten. Doe ik sowieso bijna dagelijks!

Maar als KIKA dus iets niet te ver weg, organiseert, (heb zelf pijn in heup en been), DAN WIL IK DAAR GRAAG AAN MEE DOEN.

Mijn voorstel aan KIKA en "Make a wish"is maak een rit van cabrio´s, motoren met zijspan EN dikke HD en andere merken toermotoren SAMEN en verdeel de "gasten" over de voertuigen aan de hand van wat ze nog (aan)kunnen met hun handicap. Onze Harley Owners Group Limburg heeft een bestuurslid speciaal om dit soort dingen te organiseren en te co-ordineren met evt andere organisaties, groepen of clubjes ........

En weet je, met onze cc´s mocht het weer (in de zin van druppels water enz.) tegenzitten dan drukken we op dat knopje in onze cc en 20 seconden (?) later .... en de dag hoeft toch niet in het water te vallen.


lol lol lol lol lol
Ik neem voor de zekerheid een héééééél grote paraplu mee. Zo´n klapdak .... je weet maar nooit!

hornsveld
Berichten: 49
Lid geworden op: 08-08-2014 18:43

Bericht door hornsveld » 16-02-2015 08:36

Hoi Oscar,

Denk dat het even verstandig is om contact op te nemen met Cabriotour.nl
Weet dat ze al een hele organisatie hebben draaien voor KiKa.
Maar wie weet breng je goede ideeën of andere mogelijkheden aan.

Mocht je ook hierop geen reactie krijgen :( laat het me even weten, kan ik direct dit met de master him self opnemen :wink:

Succes.
Peugeot 308 CC Féline 1.6 THP automaat. Nav, 18inch, Grijs/wit leer, Trekhaak afn, parkeersensoren voor/achter, enzv....

Oscar
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-06-2014 20:57

Bericht door Oscar » 17-02-2015 06:27

D

Het volgende heb ik hen geschreven, met e-mail adres. Eens zien of we nu wel een reaktie krijgen. ...............


Ben 60 en rij cabrio en ! Motor met zijspan. respectievelijk Peugeot en Harley.
In mijn "jonge" jaren organiseerde in heel veel in de motorwereld.
Zo organiseerde ik 6 maal een rit voor uitsluitend zijspan motor combinaties met als "gast" in het zijspanbakje een mindervalide persoon, meestal kinderen. Het eerste jaar deden toen 45 zijspan combinaties mee, het laatste jaar (zesde jaar) 94 stuks.

Dit soort evenementen bestaat nog. De bekendste zal zijn de Jumbo run in Nijmegen.
De bekendste en grootste zijspanrijders club is het Derde Wiel,300 leden (?) die deze Jumbo run organiseren. Verder is er nog een tweede club, de NVZ Nederlandse vereniging Zijspanrijders met een 30 tal leden.

Verder ben ik als Harley davidson bezitter lid van de Harley Owners Group. Dus absoluut geen "ruige mc / gang oid" . Deze Group heeft 1 miljoen !!! leden (dus allen met een HD) over de gehele wereld, meen een 10.000 in Europa, Onderverdeeld in afdelingen die gesponsord worden door een hoofddealer van HD. Denk in NL een stuk of 10 afdelingen. Deze afdelingen hebben in hun bestuur een charity officer, een aanspreekpersoon / punt voor alle aktiviteiten en suggesties mbt charity.

Als motorrijder (ook zonder zijspan) en organisator van de voornoemde evenementen kan ik mij uit mijn ervaringen goed voorstellen dat een aantal "pupillen", mindervaliden (geestelijk) enz. ook prima een ritje achterop kunnen meedoen op een comfortabele toermotor zonder zijspan. en ervan zouden genieten. Onlangs, Bij onze laatste jaarlijks afdelings weekend in 2014, was er een pupil waarvoor gevraagd was of iemand er eens een stukje mee wilde rijden. Dat werd gedaan en deze pupil vond het prachtig. Ligt natuurlijk aan de mogelijkheden en onmogelijkheden van de persoon.

Hopend u op een idee te hebben gebracht, m vr gr

Jack
Ik neem voor de zekerheid een héééééél grote paraplu mee. Zo´n klapdak .... je weet maar nooit!

hornsveld
Berichten: 49
Lid geworden op: 08-08-2014 18:43

Bericht door hornsveld » 17-02-2015 10:31

Mooi verhaal Jack.
Je woont ook nog eens in een mooi deel van Nederland (Mergelland)
Zeker mooi om daar rond te rijden.

Heb ook nog even naar Maxim gemaild, dus we wachten even op zijn antwoord.

Bedankt zover voor je enthousiaste oproep :D
Peugeot 308 CC Féline 1.6 THP automaat. Nav, 18inch, Grijs/wit leer, Trekhaak afn, parkeersensoren voor/achter, enzv....

Oscar
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-06-2014 20:57

Bericht door Oscar » 18-02-2015 02:40

D

Ja, zelf organiseren wil (kan) ik niet meer. Niet als vroeger. Veel minder energie, maar ook tegenwoordig is heel veel computerwerk, en daar ken ik niet veel van. Maar als deelnemer graag. Lekker eens aan de andere kant, alles is ge-organiseerd en je doet gewoon mee en bent niet degene waar men met ieder probleempje heen gaat. Zelf, de mensen die organiseren en "uitvoeren" deze dag, krijg je zo weinig mee. Er is nauwelijks tijd om zo een dag ook te genieten. je bent bezig. Maar dat geeft natuurlijk wel weer een ander soort voldoening. Maar meestal dus pas erna, bij het napraten, foto´s bekijken enz.

Mijn grote vraag staat nog is er een (1) kika toer. Zo ja, van waar wordt er gestart. Is het een landelijke dag met verschillende startpunten, waar is dan de zuidelijkste.

shock D lol roll
Ik neem voor de zekerheid een héééééél grote paraplu mee. Zo´n klapdak .... je weet maar nooit!

hornsveld
Berichten: 49
Lid geworden op: 08-08-2014 18:43

Bericht door hornsveld » 24-03-2015 18:32

Helaas kreeg ik het onderstaande bericht.



Beste Cabrio liefhebbers,

Om maar met de deur in huis te vallen: we hebben ietwat vervelend nieuws... We hebben namelijk besloten om de Cabriotour voor Stichting KiKa een jaar uit te stellen, naar 2016.

De afgelopen maanden hebben we op persoonlijk vlak een behoorlijk heftige periode doorgemaakt. Het is hierbij moeilijk geweest om als zelfstandig ondernemer “het hoofd boven water te houden” in toch al heel erg drukke tijden. Ook de komende maanden zijn wij voornamelijk veel in het buitenland voor ons werk (Zandsculptuur-activiteiten), waardoor het voor ons momenteel simpelweg ondoenlijk is om dit grote evenement ”ernaast” te organiseren. Als we iets doen, willen we het goed doen, en geen half werk afleveren.

Zoals jullie weten is het niet de eerste keer dat dit mooie evenement een jaartje overslaat, en wij hebben dan ook besloten dat we het juist positief moeten inzien….. en we door deze pauze wederom alle records zullen gaan verbreken in 2016.

We hopen dat onze beslissing geen problemen veroorzaakt in jullie eigen planning en organisatie, en bieden onze oprechte excuses aan voor het eventuele ongemak. Ook wij hadden het heel graag anders gezien.

Jullie horen snel van ons, en tot die tijd wensen we jullie heel veel mooie dakloze ritten toe!

Met vriendelijke groet,

Alec en Maxim :(
Peugeot 308 CC Féline 1.6 THP automaat. Nav, 18inch, Grijs/wit leer, Trekhaak afn, parkeersensoren voor/achter, enzv....

Plaats reactie