avond route/ lichtjes route in eindoven

Heb je zin om een rit te organiseren en/of een oproep te doen, post je informatie dan hier.
Plaats reactie
206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

avond route/ lichtjes route in eindoven

Bericht door 206cc » 26-07-2010 17:23

hallo allemaal,

ik ben van plan om een keer de lichtjes route te gaan rijden in eindhoven.

wellicht vinden meerdere van jullie dit ook leuk om eens te zien.

mijn plan was om ergens in de buurt van mc donalds in veldhoven bij elkaar te komen en dan gezammelijk de route te rijden (zover dat het lukt omdat t altijd erg druk is en elkaar uit t oog verliezen kan gebeuren).
de route staat goed aangegeven dus als de groep uit elkaar valt is het geen ramp echter zal op elkaar wachten wel moeilijk zijn.

globale planning:

18.30 verzamelen (locatie moet nog bekeken worden maar houd rekening met omg van de mc donalds in veldhoven.

19.00 start de lichtjes route, dan zullen wij gaan rijden richting een begin punt (echter maakt t niet veel uit waar je begint)

ik verwacht dat we er zeker 2 uur op doen om de rit te rijden (afhankelijk van drukte)

afsluitend zullen we weer bij de mc na praten en eventueel koffie nemen.

hier kan je meer info vinden van en over de lichtjes route:
http://www.lichtjesroute.nl/

laat even weten of je mee wilt rijden en wanneer het t beste uitkomt dan kunnen we kijken welke avond de meeste mensen tijd hebben.

groetjes,
peter
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 26-07-2010 20:18

Leuk idee! ... als de uiteindelijke datum schikt dan willen we zeker meerijden.
(ik heb de poll nog niet ingevuld omdat het bij ons nog van een paar andere zaken afhangt)

PS was je nog voor het donker thuis gisteren :lol:

Tonee
Berichten: 67
Lid geworden op: 27-09-2009 21:32

Bericht door Tonee » 27-07-2010 08:26

Goed plan, alleen is zaterdag misschien niet de juiste avond. Het is dan meestal druk op de route. (woon zelf in Eindhoven, langs de route)

Ik heb 'm bijna elk jaar al gereden, maar nog niet met zo'n 20 CC's achter elkaar, lijkt me een leuke ervaring ;-)
207CC Premiere

jrtx081
Berichten: 123
Lid geworden op: 07-09-2008 13:47

Bericht door jrtx081 » 30-07-2010 21:03

Als ik kan dan ben ik er zeker bij :D
Jasper 206 cc, Megane CC, 307 CC, Vw Eos, Zilvere Opel Astra Twintop, a4 Cabrio, Mini cabrio, a4 cabrio new model, 911 cabrio, 370z, Vw eos

mototheo
Hof-fotograaf
Berichten: 109
Lid geworden op: 23-07-2008 20:57

Bericht door mototheo » 01-08-2010 12:11

IK heb even gekeken op de site van de lichtjesroute en kwam er dit tegen bij milieuaspecten:

De Lichtjesroute besteedt veel aandacht aan de milieu-aspecten. Nieuwe technieken die energie kunnen besparen worden gaandeweg ingevoerd. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het toepassen van led-verlichting en milieuvriendelijke materialen.

Het terugdringen van het autogebruik op de route is een vast thema voor de Lichtjesroute. Het stimuleren van het gebruik van de fiets staat hoog in het vaandel. Wij doen een beroep op alle bezoekers van de route om zoveel mogelijk de fiets te gebruiken. Men proeft dan veel beter de sfeer die de ornamenten uitstralen en de omwonenden hebben minder geluidslast en uitlaatgassen. Overweeg eens om met de bustocht georganiseerd door VVV, de route te bezoeken, of wandel hem eens in etappes. Vooral op de zaterdag, als de fietstocht wordt verreden, is de auto ongewenst. Dit geldt ook voor de internationale autoloze zondag.


Ik denk dat we ons als club geen plezier doen door juist op zaterdag hier te gaan rijden.

Het voorgestelde tijdsschema leent zich mijns inziens op vrijdag niet voor aanrijden uit het westen of noorden van het land.

Zou dan zondag overblijven en wel haalbaar zijn?

Het initiatief vind ik zonder meer leuk en overweeg dan ook om evt met de trein te komen en een fiets te huren. Heel de ccfanclub op de fiets? :idea: Rijden we toch zonder dak :lol:

Groet

Theo
Tel je zegeningen, niet je beperkingen.

jrtx081
Berichten: 123
Lid geworden op: 07-09-2008 13:47

Bericht door jrtx081 » 17-08-2010 22:15

Ik kan bijna altyd :D

Wel leuk daar rondtouren :D

En nee ik ga niet fietsen hehehe :P

groet

Jas
Jasper 206 cc, Megane CC, 307 CC, Vw Eos, Zilvere Opel Astra Twintop, a4 Cabrio, Mini cabrio, a4 cabrio new model, 911 cabrio, 370z, Vw eos

Plaats reactie