Rondje Frankrijk?

overzicht van CC of cabrio evenementen in het buitenland
Plaats reactie
jazzysandra
Berichten: 14
Lid geworden op: 15-07-2009 22:53

Rondje Frankrijk?

Bericht door jazzysandra » 02-05-2010 21:26

Heb het idee opgevat om deze zomer lekker te gaan touren door Frankrijk met mijn 206 CC. Dakkie open, Franse muziek op de radio... Ik heb er helemaal zin in! Nog tips van andere forumleden? Of leuke adresjes die ik beslist niet mag missen? Of misschien zijn er meer belangstellenden... Ik hoor het graag!
twee keer dezelfde fout maken? er is keuze genoeg!

Roel
Berichten: 135
Lid geworden op: 20-02-2010 09:22

Bericht door Roel » 03-05-2010 18:31

Ik ben 2 jaar terug in Frankrijk geweest, helaas had ik toen me 206 CC nog niet maar ik kan je zeker wel een aantal gebieden aanraden.
Zelf heb ik toen een tijdje in Bretagne gezeten bij de plaats Vannes je hebt dan verschillende mooie routes langs de kust waar je zelfs bij de plaats Saint-Julien bijna het strand op kan rijden,
ik heb zelfs een stukje van Normandië toen nog mee kunnen pakken die vakantie wat ook niet verkeerd is. Schitterend gewoon.
Mijn vriendin had nog als tip als je meer midden in Frankrijk wilt touren ten westen van Parijs, is Verdon zeker aan te raden, langs mooie blauwe rivieren en je kunt er zelfs nog kano's huren of een stoere raft-tocht maken.
Zelf heb ik nog geen vakantieplannen gemaakt, ben bezig met een huis te kopen, als dat allemaal beetje rond is dan zit er een vakantie vast niet in dit jaar, ik hoop dat nog wel een aantal mooie tourtochten te maken in Nederland! :)

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 03-05-2010 19:55

hahaha huiskopen en geen vakantie ken ik ergens van daar had ik vorig jaar ook last van, maar aankomende 1ste 2 weken van augustus gaan wij met onze cc noord italie verkennnen.

willen t liefste gaan overnachten in hotels (is makkelijker dan tentje opzetten en weer afbreken) en weer minder mee nemen in de 206 want die is toch al niet zo heel goot.

hier is ook als er meer die kant op gaan mischien leuk om t samen te plannen.

groeten,
peter

ps de kust van frankrijk is heel mooi, en als je de b wegen neemt heb je al een mooie rit, de tolwegen moet je vermijden deze zijn zeer saai om te rijden maar wel weer goed om sneller van a naar b te komen.
Afbeelding

ccfever
Site Admin
Berichten: 298
Lid geworden op: 16-06-2008 22:08

Bericht door ccfever » 04-05-2010 15:12

Hoi,
als je in Frankrijk bent en toevallig in de buurt van Mulhouse komt(Vogezen) dan kun je proberen een bezoekje aan de fabriek te brengen van Peugeot. Hier werden ons aller 206CC's tot 2007 gemaakt......volgens mij is er op vrijdag altijd een publieke tour die via de vvv mulhouse te boeken is. Verder ligt ook het peugeot museum daar in de buurt, naar ik vernomen heb wordt daar op dit moment verbouwd om het weer groter te maken......

Hoop dat je er wat aan hebt....in elk geval veilige kilometers gewenst,
CCFever
CC's make the world a better place!

Gast

Bericht door Gast » 04-05-2010 19:06

Als je een garmin (of tomtom) navigatie toestel heb, kun je prachtige routes downloaden van bijv. www.gpstrack.nl

two-07-ccats
Berichten: 48
Lid geworden op: 17-06-2008 20:10

rondje frankrijk.

Bericht door two-07-ccats » 07-05-2010 18:49

Hadden we eerder moeten weten. We gaan nu donderdag via frankrijk naar Italie. Miscchien een idee om het volgend jaar te doen met meerdere cc. Hebben tot dan genoeg tijd om eea voor te bereiden. Wie weet zijn er meerdere die mee willen gaan en zo gezellig met elkaar te gaan. We wachten de reakties wel af.

inprescom
Berichten: 101
Lid geworden op: 19-06-2009 14:59

Frankrijk route

Bericht door inprescom » 08-05-2010 18:29

Sinds we cabrio rijden hebben we nog altijd het idee om in juni een zgn. "Lavendel" route te rijden in Zuid Frankrijk.
Dordat we maar een week weg kunnen en de dagen vol met uitrusten willen benutten is het er helaas nog niet van gekomen.
Lijkt me overigens ook leuk om met ander CC's een meerdaagse rit te maken.
gr. uit Lienden.
Altijd op zoek naar ......

cees
Berichten: 28
Lid geworden op: 15-10-2008 18:03

Bericht door cees » 09-05-2010 09:11

hier misschien iets waar jullie aan hebben

http://www.rebeltravel.nl/

Mvg Cees.
Afbeelding

Snoepje
Berichten: 75
Lid geworden op: 15-09-2008 23:11

Bericht door Snoepje » 14-05-2010 00:33

Natuurlijk kan ik wel wat leuke adressen gaan noemen, waar ik ooit heb geslapen in Frankrijk, maar Frankrijk is zo groot.
Wil je echt genieten van écht Frankrijk zou ik je een chambres d'hotes aanraden. Dat zijn gastenkamers bij particulieren. Zij verzorgen zelf het ontbijt en op veel plaatsen kun je er 's avonds ook voor het diner aanschuiven. Vaak heb je echt een prettig persoonlijk contact met de gastheer en/of dame. Veel persoonlijker allemaal dan een hotel en vaak ook nog eens goedkoper.
Er zijn ook voldoende Nederlanders in Frankrijk met een eigen chambres d'hotes, dus als je geen Frans spreekt, kun je daar terecht. Zelf ga ik altijd bij Nederlanders of tenminste Fransen die ook Engels spreken of verstaan.
Er zijn ook speciale boekjes in de handel (vacences en France en Logeren bij Nederlanders in Frankrijk zijn goede voorbeelden) waar je leuke adressen in kunt vinden.

Ik ben met de CC nu al twee keer in Frankrijk op vakantie geweest. De eerste keer naar Nice en de tweede keer weer naar Nice, maar dat is toen gecombineerd met ruim een week Corsica.
Corsica is supermooi, bijna te mooi zelfs en misschien wel daarom is het rijden er heel vermoeiend. Slechte wegen en heeeel bochtig. Je rijdt dicht langs rotsen en ravijnen. Als je daar hebt gereden met de CC, heb je echt wat meegemaakt. Sommige stukken weg waren zo moeilijk te rijden dat ik ze nooit meer zou willen rijden, maar ja, we moesten toch terug naar de slaapplaats elke dag.
Ons favoriete betaalbare adres in Nice is opgeheven (dat was echt een topper gerund door een heel leuk koppel), dus daarom dit jaar wat anders.

Dit jaar staan zo goed als zeker de Vogezen op het programma... en inderdaad dat wordt gecombineerd met een bezoek aan het Peugeot Museaum in Sochaux. Hopelijk ook even een stukje de Jura in bij Zwitserland. Veel bergen en veel meren zijn er daar natuurlijk, prachtig allemaal. Daar hou ik wel van. En natuurlijk wel wat haarspeldbochten om lekker in te gaan hangen met de CC.

Iedereen succes met de vakantiekeuzes en als er iemand achter ons aan wil de Vogezen in.... tsja waarom niet?

Groet,

Jeroen
Sorry mensen, ik heb nu eenmaal een BMW.

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 14-08-2010 15:23

zo ondertussen weer terug van de vakantie.

vrijdags rond 13.30 vertrokken naar Zurich daar in een hotel overnacht en vervolgens door gereden naar Davos waarna we de route naar stelvio hebben gereden over bergpassen toen als afsluiter van de dag de stelvio pas gereden (48 haarpeldbochtjes omhoog en ook weer de zelfde terug naar beneden) we moesten toch de andere kant in dus vandaar het ritje naar boven en terug naar beneden, onderweg erg uitkijken voor de vele motorrijders die denken dat ze alleen zijn.

op de weg naar beneden nog even gestopt om een foto te maken en vervolgens onze weg te vervolgen naar trento waar ook weer een hotel waar we hebben overnacht.

tijd voor Venetie hier hebben we 2 nachten doorgebracht en ondertussen het beroemde venetie bekeken leuk om gezien te hebben maar naar 1,5 dag hadden wij t wel gezien

vervolgens doorgereden naar Milaan, ook daar weer een hotel genomen en de stad bezocht, we hebben er denk ik een halve dag door de stad en een bustoer gedaan maar toen was ik die stad al beu (viel zwaar tegen denk je mooie bouw te zien en een frisse stad maar dat viel veel tegen).
heerlijk daar door milaan gereden (was zijn die italianen een vreemd volk wat betreft auto rijden) op de weg naar turijn flink regen gehad en plaatselijk stond er in milaan ook plassen waarbij je de onderkant van de auto niet meer kon zien.

toen doorgereden naar Turijn we hadden er niets van verwacht maar het was werkelijk prachtig! hier heb ik erg genoten van de omgeving en de bouwwerken hier is ook een erg mooi centrum waar je lekker overdekt kan windowshoppen. hier ook de bustoer gedaan en dat was ook erg de moeite waard. Turijn is nog wel een plaats waar ik nog wel een keer naar terug zou kunnen gaan. oja ook nog erg lekker gegeten kon ook bijna niet anders want bij dat restaurant zat t smiddags en savonds ram vol.

daarna doorgegaan naar Geneve en werd t tijd om een keer fastfood te eten bij de mac het was er een beetje duur 20 euro voor 2 menu's maar t smakke wel goed. de stad hebben we niet echt bekeken zaterdags aangekomen en een rondje gelopen en zondags erachterkomen dat de winkels dicht zijn dus dat viel wel wat tegen maar er was wel een festival aan de gang en daar dus even over de kermis gelopen. zaterdag avond was er groot vuurwerk het klonk indrukwekkend ik heb er niets van gezien omdat de hotelkamer aan de verkeerde kant zat.

na geneve gingen we naar het laatste hotel van onze vakantie Stutgart hier hebben we echt alleen geslapen en verder lekker op de hotelkamer bij liggen komen.

daarna de weg vervolgt naar Daleiden duits plaatsje tegen luxemburg aan. hier hebben we bij mijn ouders een bezoek gedaan in hun vakantie huisje waar ik me heb verstapt en mijn enkel heb verstuikt, dus daar naar de huisarts en die heeft mijn enkel verbonden en me krukken mee gegeven mag de krukken nog houden ook. dus nog maar een nacht overnacht om mijn enkel rust te geven, de dag erop mijn schoenen aangetrokken en toch maar zelf naar huis gereden, het is daar bergachtig en op dat moment ook regenachtig en aangezien wendy nog maar 1 keer in mijn auto had gereden leek t me beter dat ik zelf reed, ik had niet echt last meer van mijn enkel dus het kon.

dus nu weer thuis na zo'n 3000km gereden te hebben in nog geen 2 weken.
oja in italie moet je niet proberen om op een zondag te tanken want de benzine stations zijn gesloten en de 24/7 tankstations werken de pas lezers niet en de italianen snappen zelf ook niet hoe t werkt.

ik kijk terug op een geslaagde vakantie zonder noemenswardige problemen, echter heeft de stelvio pas wel een spoor achtergelaten op mijn zijspiegel een tegeligger wou niet verder naar de kant gaan rijden en ik kon niet verder naar de kant het is naar een kras/vlek op mijn kunstofkap van de spiegel dus niets ernstigs.

hoe was jullie vakantie??

grtz,
peter
Afbeelding

Plaats reactie